شناسهٔ خبر: 160916 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دولت آمادگی لازم برای رویارویی با بحران های پیش آمده را ندارد

پژمانفر// عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عبور از شرایط کنونی کشور را مستلزم مشرکت مردمی دانست و عنوان کرد: این کمک های مردمی باید به یک جریان گسترده تبدیل شود؛ به گونه‌ای که تمام محلات و خیابان‌ها را فرا بگیرد و همه مردم را برای عبور از این بحران آماده کند.

به گزارش «نماینده»، نصرالله پژمانفر با اشاره به موضوع رزمایش کمک به نیازمندان گفت: با توجه به گستردگی مشکلاتی که کرونا ویروس برای کشور ما ایجاد کرده است؛ مشارکت مردم و کمک به یکدیگر می‌تواند نقش بسیار مهمی را در برون رفت از شرایط کنونی ایفا کند.

وی افزود: در واقع برون رفت از این شرایط بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست؛ در همین راستا لازم است که همه در این مسیر حمایت کرده تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های مردمی برای خروج از این بحران استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیز همه مردم از تمامی اقشار به میدان آمده و به یکدیگر کمک کردند؛ در آن زمان ما شاهد یک مشارکت مردمی با یک گستردگی عظیم بودیم؛ در این شرایط هم مانند همان دوران کشور لازم است که این مشارکت را شاهد باشیم.

پژمانفر گفت: با توجه به اینکه دولت با یکسری ضعف‌ها و مشکلات مواجه بوده و نتوانسته آمادگی لازم را برای رویارویی با بحران های پیش آمده ایجاد کند لازم است مردم با همدلی و انسجام مشارکت کرده تا بتوانیم از این شرایط بحران عبور کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: البته شاهد این موضوع بوده‌ایم که این کمک به نیازمندان و این مشارکت‌ها به نوعی در گوشه و کنار کشور شکل گرفته است؛ این کمک‌ها باید به یک جریان گسترده تبدیل شود؛ به گونه‌ای که تمام محلات و خیابان‌ها را فرا بگیرد و همه مردم را برای عبور از این بحران آماده کند.

وی در پایان در خصوص اینکه تشریح عملکرد ایران در برابر بیماری کرونا نسبت به دیگر کشورها به خصوص کشورهای غربی و آمریکا به چه میزان ضرورت دارد گفت: این موضوع ضرورت زیادی دارد، این موضوع در کنار اینکه انتظار مردم است یک بازتاب خارجی را هم  به دنبال خواهد داشت؛ در واقع نشان می‌دهد کشورهای دیگر چگونه با این بحران مقابله کرده و کشور ما با وجود کمبود امکانات چگونه توانسته از مسائل عبور کند.

نظر شما