شناسهٔ خبر: 160906 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرمایه‌گذاری در تولید باید به صرفه‌تر از بازارهای رقیب باشد

بانکی منتخب مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه نباید با شعار سال برخورد کلی شود، گفت: در نظام مالیاتی و اصلاح مسائل مالی باید به گونه‌ای عمل کنیم که سرمایه‌گذاری در تولید نسبت به رقبا به صرفه باشد.

به گزارش «نماینده»،امیرحسین بانکی منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار «جهش تولید» ما باید کارهای اساسی را انجام دهیم که تاثیر مستقیمی بر این شعار دارد.

وی ثبات دلار را از جمله مواردی خواند که تاثیر مستقیم بر جهش تولید دارد و در ادامه افزود: اگر قرار باشد قیمت دلار مدام  تغییر کند نمی‌تواند تولید کننده را ترغیب کند.

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید رقبای تولید را به گونه‌ای مدیریت کنیم، گفت: زمانی که سود افراد با خرید یک ماشین،‌ سکه طلا و موارد مختلف سود بالا می‌رود بدیهی است پول را در تولید نمی‌آوردند.

بانکی همچنین یادآور شد: در نظام مالیاتی و اصلاح مسائل مالی باید به گونه‌ای عمل کنیم که سرمایه‌گذاری در تولید نسبت به رقبا به صرفه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: به نظر می‌رسد واحدهای تولیدی (چه صنایع و چه واحدهای گوناگون) باید هر کدام میانگین تولید سال 98 خود را بیان کنند و مشخص شود در سال 99 در چه جهشی قرار دارند و چند درصد تولیدشان افزایش پیدا می‌کند.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم در خاتمه خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ابتدا باید بررسی‌های خود را انجام دهند و بعد مطالبه‌گری کنیم که آیا توانستند به این جهش برسند یا خیر، تا برخود کلی با شعار سال نشود و کاملا نقش هر قسمتی روشن شود که اینها توانستند به آن جهش برسند یا خیر.

نظر شما