شناسهٔ خبر: 160900 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر صنعت در باره وضعیت قیمت کالاها در بازار تذکر گرفت

رضا رحمانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در تذکری به وزیر صنعت بر ضرورت نظارت بر واحدهای تولیدی و توزیعی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و اقلام ضروری مردم تأکید کرد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به رضا رحمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت کنترل قیمت کالاها در بازار را متذکر شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به وزیر صنعت به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: ضرورت ممانعت از افزایش بی رویه قیمت مایحتاج روزمره مردم و افزایش نظارت بر واحدهای تولیدی و توزیعی به منظور کاهش قیمت ارزاق ضروری خصوصا حبوبات، برنج و میوه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان.

شرح تذکر:

همان طور که مستحضر می‌باشید علی رغم اعلام دبیر محترم ستاد تنظیم بازار در رساله‌های جمعی مبنی بر عدم افزایش قیمت اقلام مورد نیاز زندگی روزمره مردم، شاهد هستیم افزایش قیمت در برخی اقلام مصرفی و کالاهای اساسی در سبد خانوار به گونه‌ای بوده که این اقلام از جمله لیموترش،  لیموشیرین، انواع میوه و صیفی‌جات تبدیل به یک کالای لوکس شده‌اند.

هم چنین بر اساس بررسی‌های به عمل آمده افزایش قیمت ۲۰ درصدی در انواع حبوبات (از جمله عدس، نخود، لوبیا و...) باعث افزایش نگرانی قشر کم درآمد جامعه گردیده و علی رغم وضعیت تولید مناسب در این گروه‌های کالایی، افزایش قیمت این گونه محصولات توجیه‌پذیر نخواهد بود و ضرورت دارد افزایش بازرسی‌ها و کنترل و نظارت با توجه به شرایط کشور و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان در دستور کار وزارتخانه متبوع قرار گیرد.

لازم به توضیح است کاهش تقاضا در برخی اقلام باعث کاهش قیمت به قبل شده و علت سیر صعودی بودن قیمت این اقلام توسط بازرسان و کارکنان سازمان‌های متبوع بررسی گردد.

نظر شما