شناسهٔ خبر: 160881 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

دولت باید منابع برداشت شده از صندوق توسعه ملی را به جا و دقیق هزینه کند

ابطحی/2 عضو فراکسیون «نمایندگان ولایی» مجلس با اشاره به گزارش‌هایی درباره بی‌انضباطی دولت در هزینه‌کرد منابع صندوق توسعه ملی، گفت: در شرایط تحریم و مشکلات رکود اقتصادی، دولت باید منابع برداشت شده از صندوق توسعه ملی را به جا و دقیق هزینه کند.

به گزارش «نماینده»، سید محمدجواد ابطحی، با اشاره به برداشت دولت از صندوق توسعه ملی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: صندوق توسعه ملی پشتوانه‌ای برای اقتصاد کشور قلمداد می‌شود و هدف از تشکیل آن توسعه اقتصاد در بخش خصوصی است.

وی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات از عملکرد مالی دولت درباره برداشت از صندوق توسعه ملی، گفت: طبق این گزارش‌ها، شاهد یک بی‌انضباطی در هزینه کرد منابع صندوق توسعه ملی از سوی دولت بودیم.

وی بیان داشت: در شرایط تحریم و مشکلات رکود اقتصادی دولت باید منابع دریافت شده از صندوق توسعه ملی را به جا و دقیق هزینه کند.

ابطحی تصریح کرد: مجلس توسط کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و همچنین دیوان محاسبات باید گزارش هزینه کرد دولت با هدف مقابله با کرونا را به طور پی در پی دریافت کند. پیشتر دیده ایم که متاسفانه وقتی منابع صندوق توسعه ملی بدین منظور به بخشی داده می‌شود این منابع را هدفمند و در جایی که باید هزینه کند، هزینه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نباید از منابع اخذ شده از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا، سوء استفاده کرد اظهار داشت: این منابع باید در زمینه آسیب‌های معیشتی مردم در مواجهه با کرونا هزینه شود و همچنین دولت باید با این منابع از کسب و کارهای خرد و کلان که در پی بروز کرونا آسیب دیده اند، حمایت کنند.

ابطحی تاکید کرد: این منابع باید در طرح‌های معیشتی خانوارها هزینه و دست کارگران را بگیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر برخی واحدهای تولیدی وجود دارند که در این شرایط نتوانسته اند کارگران خود را حفظ کنند بنابراین ضروری است از این واحدهای تولیدی حمایت شود تا خط تولید این واحدها مجدداً به جریان بیفتد.

نظر شما