شناسهٔ خبر: 160869 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کرونا نباید باعث حذف سهمیه کاغذ مطبوعات شود

امیر حسین قاضی زاده عضو ناظر مجلس در کارگروه کاغذ گفت: تعطیلی نشریات کاغذی موجب نمی‌شود که سهمیه کاغذ مطبوعات داده نشود و به چاپ نرسند.

به گزارش «نماینده» سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نشر کاغذی مطبوعات باید به سرعت پس از تعطیلی موقت احیا شوند، اظهار کرد: حداکثر زمان تعطیلی نباید بیش از دو هفته به طول بینجامد، چراکه بر اقتصاد نشریات و مطبوعات، جامعه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اهالی مطبوعات تأثیرگذار است.

او گفت: با توجه به اینکه غالب دست اندرکاران این حوزه در پوشش بیمه‌ای دچار مشکل هستند و محل کسب و کارشان در حوزه مطبوعات است، نباید این حوزه تحت عنوان کاغذ به تعطیلی کشیده شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بخشی از کسب و کارها از این هفته فعال شده‌اند، تصریح کرد: کرونا نباید موضوع یا بهانه‌ای برای تعطیلی نشریات باشد. در حال حاضر که محدودیت‌های کرونایی به تدریج برداشته شده است یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای برداشتن محدودیت‌ها حوزه مطبوعات است.

عضو ناظر مجلس در کارگروه کاغذ بیان کرد: در ایران مخاطبان خاص مطبوعات و نشریات وجود دارند و فعال‌سازی رسانه‌هایی هم  ضروری به نظر می‌رسد. دولت باید حمایت کننده این دسته از مشاغل باشد و ضمناً اعتبارات و بودجه وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی مانند گذشته در زمینه نشریات و مطبوعات وجود دارد که هیچ دلیل و عذری برای فعالیت نداشتن نشریات قابل قبول نیست.

قاضی زاده هاشمی گفت: سال گذشته دولت  در زمینه یارانه کاغذ مشکلاتی داشت و یارانه مطبوعات به سختی پرداخت شد. نشریات در ۶ ماهه اول سال گذشته دچار معضلاتی بودند تا اینکه سهمیه بندی کاغذ روی روال افتاد؛  البته از اسفند ۹۸ مشکل بیماری کرونا را داشتیم، اما تعطیلی نشریات کاغذی موجب نمی‌شود که سهمیه کاغذ مطبوعات داده نشود و به چاپ نرسند.

نظر شما