شناسهٔ خبر: 160867 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسئولان مانع تولید را مجازات کنیم

حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید بکوشیم قوانین تنبیهی و مجازاتی برای مسئولینی که مانع اجرای قانون رفع موانع تولید هستند و روز به روز چوب لای چرخ تولید کالای ایرانی می‌گذارند تصویب کرده و برخورد قاطع با آنها کنیم.

به گزارش «نماینده»،سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی درباره اقتصاد پساکرونا و لزوم رفع مشکلات معیشتی در کشورمان گفت: ما چند چالش جدی در سالجاری داریم که غیر از کرونا بقیه آنها قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود. 

وی افزود: بحث کاهش فروش نفت، تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی منجر به آن شد که تعامل پولی و بانکی ما با جهان خصوصا کشورهای اروپایی به حداقل رسیده بود ضمن اینکه فروش حداقلی نفت هم داریم که عملا امکان جابه‌جایی پول آن به داخل کشورمان وجود ندارد. 

** شاهد رکود پسا کرونایی هستیم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کاهش درآمدهای دولت تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی و کمیسیون تلفیق مجلس پیش بینی کرده بود که در بودجه سال 99 حداقل 100 هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد. 

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشورمان از اسفند سال گذشته و بروز چالش جدی در حوزه بهداشت و درمان کشورمان و تبعات اقتصادی آن گفت: قطعا ما شاهد رکورد در چند ماه گذشته، حال و آینده در بخش اقتصادی کشورمان بوده و خواهیم بود. 

** جهش تولید شاه‌کلید عبور از بحران اقتصادی و تحریم‌ها

حسینی شاهرودی با اشاره به پیش بینی بسیار عالی مقام معظم رهبری از میزان رکورد اقتصادی کشور که منجر به نام‌گذاری شعار سالجاری به نام «جهش تولید» از سوی ایشان شد افزود: این نام‌گذاری متفاوت از سال‌های گذشته بود زیرا در دهه گذشته تجاربی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و شعارهای سال‌های مختلف کسب کرده بودیم که بایستی در سالجاری از همه آن تجارب برای جهش تولید استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: شاه‌کلید عبور از بحران اقتصادی، تحریم‌ها و کاهش درآمدهای دولت و کرونا و پسا کرونا و تبعات اقتصادی آن «جهش تولید» و «تولید حداکثری» است. 

** عبور از تهدید و تحریم با جهش تولید 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بهبود بازار کسب و کار در سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از ظرفیت بازار داخل و بازار کشورهای همسایه که پتانسیل بسیار عظیمی برای کالای ایرانی محسوب می‌شود. 

وی گفت: اگر اراده قوی و جدی برای رفع موانع تولید وجود داشته باشد می‌توانیم به راحتی از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کنیم زیرا موقعیت برای توسعه تولید و جهش تولید در جمهوری اسلامی فراهم است. 

حسینی شاهرودی افزود: هم اکنون بهترین فرصت برای عدم اتکا بودجه کشور به نفت و اقتصاد بدون نفت را عملیاتی کنیم. 

** تولید در ایران باید ساماندهی شود

وی گفت: تمام مسئولین ما در دوران‌های مختلف به دنبال افزایش تولید نفت و فروش بیشتر بودند اما با لطف خداوند متعال و حماقت دشمنان و تحریم فروش نفت ایران و جابه‌جایی پول، به سمت اجرای سیاست‌های مدنظر مقام معظم رهبری و تجربه اقتصاد بدون نفت گام برداشته‌ایم. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید تولید در ایران ساماندهی پیدا کند تصریح کرد: به هیچ وجه نیازمند تصویب قوانین مرتبط با رفع موانع تولید و جهش تولید نیستیم و باید بکوشیم قوانین تنبیهی و مجازاتی برای مسئولینی که مانع اجرای قانون رفع موانع تولید هستند و روز به روز چوب لای چرخ تولید کالای ایرانی می‌گذارند تصویب و عملیاتی شود. 

نظر شما