شناسهٔ خبر: 160863 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بهره‌برداری از 2 هزار و 547 طرح در شهرک‌های صنعتی

شهرک صنعتی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 98 معادل 2 هزار و 547 طرح با سرمایه‌گذاری ۱۱۶ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی بیش از ۴۰ هزار نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «نماینده»،محسن صالحی‌نیا اظهار داشت: علی‌رغم تشدید تحریم‌ها و شرایط خاص کشور در طول سال گذشته، در همه شاخص‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال و تعداد طرح‌های مورد بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با رشد مناسبی مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: در سال رونق تولید برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اقدامات عدیده‌ای انجام شد که از آن جمله می‌توان به تأمین ۳۳۷ مگاوات برق برای ۶ شهرک و ناحیه صنعتی، گازرسانی به 15 شهرک و ناحیه صنعتی، تأمین تلفن ثابت برای 11 شهرک و ناحیه صنعتی، تأمین زیرساخت فیبر نوری برای ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی، بهره‌برداری از ۱۲ مدول تصفیه‌خانه فاضلاب، اجرا و بهره‌برداری از 5 سامانه استفاده مجدد از پساب فاضلاب و احیاء ۲۳۰ لیتر بر ثانیه از منابع آبی موجود و تأمین ۳۱۷ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره نمود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در سال گذشته همچنین به 8 شهرک و ناحیه صنعتی جدید آب رسانی و به میزان ۹۵۰ هکتار اراضی جدید نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأمین شده است.

صالحی‌نیا عنوان کرد: در سال رونق تولید، طراحی و عملیات اجرایی احداث مراکز خدمات فنآوری و کسب و کار در 6 استان اردبیل، زنجان، گیلان، سمنان، سیستان و بلوچستان و قم از پیشرفت خوبی برخوردار بوده، به‌طوری که در دو استان تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌باشد.

وی همچنین از مراحل مختلف طراحی، اجرا و تکمیل ۷ شهرک فنآوری در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، اصفهان، همدان و تهران در سال گذشته خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد 162 هکتار فضای سبز، بیش از 220 هزار اصله درختکاری، 3.6 هکتار گل کاری و چمن کاری و 273 کیلومتر آبیاری قطره‌ای به‌عنوان بخشی از اقدامات زیست محیطی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال گذشته یاد کرد.

نظر شما