شناسهٔ خبر: 160862 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احتمال تغییرکرایه‌های تاکسی بر اساس طرح فاصله گذاری

تاکسی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه‌های تاکسی در صورت ادامه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید بازنگری و بر اساس تعداد سرنشین در نظر گرفته شود.

به گزارش «نماینده»،علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، درباره موضوع فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: موضوع فاصله گذاری اجتماعی در شورای ترافیک تهران مطرح شد ولی اگر این طرح ادامه یابد برای اینکه تاکسیرانان آسیب نبینند باید کرایه‌های تاکسی بر اساس ظرفیت ۴ نفر در خطوط اشتراکی در نظر گرفته شود.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح برخی از تاکسیرانان خود متقاضی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بودند و این کار ادامه یافته و برای همه تاکسی های خطوط اجرایی شد و ستاد کرونا هم آن را ابلاغ کرد ولی اگر بخواهد این طرح اجباری و در بلندمدت اجرا می‌شود یا دولت باید مابه التفاوت کرایه را بپردازد و یا ما دستورالعمل نرخ گذاری را بازنگری کنیم و کرایه را بر اساس تعداد سرنشین کمتر در نظر گیریم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در بسیاری از خطوط رعایت شده، گفت: منصفانه است اگر شرایط به حالت عادی بازگشت و تغییراتی حاصل شد در موضوع فاصله گذاری اجتماعی بازنگری شود.

قنادان گفت: اگر از چند روز آینده همه افراد بخواهند سر کار حاضر شوند و فعالیت خود را از سر گیرند با توجه به تعداد تاکسی‌ها اگر تاکسیران بخواهد مسافران کمتری سوار کند صف‌های طویلی در پایانه‌ها و خطوط تاکسیرانی ایجاد می‌شود که می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد لذا بحث فاصله‌گذاری اجتماعی در خطوط تاکسی دوباره باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

نظر شما