شناسهٔ خبر: 160857 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سود۱۲ درصدی برای وام یک میلیونی بی‌عدالتی سودجویانه است

کریمی فیروزجایی منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم با اشاره به برنامه دولت برای اعطای وام یک میلیونی به خانوارها گفت: تعیین نرخ سود۱۲ درصدی برای پرداخت وام از این محل نه تنها بی‌عدالتی که سودجویانه است.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی ‌منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم، با انتقاد از تصمیم اخیر دولت در خصوص پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران گفت: منابع یارانه ها از محل افزایش حامل های انرژی تامین می شود و وام تصویبی نیز از محل پول هایی است که مردم به دولت باز می گردانند.
 ‌وی افزود: در شرایطی که دولت از محل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها درآمدزایی دارد، تعیین نرخ سود۱۲ درصدی برای پرداخت وام از این محل نه تنها بی‌عدالتی که سودجویانه است.
‌منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم ضرورت تجدید نظر دولت در این تصمیم را بدلیل نادرستی و ناعادلانه بودن آن خاطر نشان کرد و افزود: دولت می‌تواند با پرداخت چند ماهه یارانه‌ها به مردم از آنان در برابر آسیب‌های ناشی از کرونا حمایت کند.
 کریمی فیروزجایی گفت: رفتار مدیریتی دولت برای مهار کرونا نباید به‌گونه‌ای باشد که مردم خود را در این صحنه بدون پشتیبان ببینند.
 ‌وی با انتقاد از عدم اتخاذ مدیریت بحران برای کنترل همه‌گیری این ویروس تصریح کرد: سیاست شُل‌کن، سِفت‌کن در برابر این ویروس منحوس به هدر رفت بیشتر عمر، وقت و سرمایه ملی منجر می‌شود و امیدها برای ریشه کنی زودهنگام بیماری کرونا را به یاس تبدیل خواهد کرد.

نظر شما