شناسهٔ خبر: 160852 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر شهرسازی برای افزایش شتابان قیمت مسکن تذکر گرفت

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد که افزایش شتابان قیمت مسکن از یک سو باعث افزایش انتظار متقاضیان و از طرف دیگر موجب نگرانی مستأجران شده است.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به خاطر افزایش شتابان قیمت مسکن تذکر داد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: رشد شتابان قیمت مسکن، انتظار متقاضیان خرید را طولانی تر و نگرانی مستأجران را برای اجاره بیشتر کرده، لازم است با اقدامات عملی از جمله اعطای تسهیلات کم بهره خرید به متقاضیان و ایجاد مشوق‌های ساخت و ساز، تورم مهار گسیخته در مسکن را متوقف کنید

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر!

وضعیت ساخت و ساز چندان مناسب نیست و هر روز با اقدامات جدیدی شاهد بالا رفتن قیمت تمام شده مسکن هستیم که رشد قیمت فولاد و انواع مصالح ساختمانی یکی از دلایل است.

از یک سو قدرت خرید مسکن پایین است و از سوی دیگر قیمت تمام شده مسکن به دلیل رشد نهاده‌های مسکن در حال رشد است، بنیاد مسکن به وظایف خود برای واگذاری زمین به متقاضیان عمل نمی‌کند و طرح اقدام ملی هم عملا شروع نشده و این مولفه‌ها بازار مسکن را به شدت تورمی نموده است.

لازم است با اقدامات عملی از رشد شتابنده قیمت مسکن به نفع خریداران و مستأجران جلوگیری نمایید.

نظر شما