شناسهٔ خبر: 160851 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کرونا می‌تواند فرصت بزرگی برای جهش تولید باشد

سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت:راه نجات تقویت تولید داخلی از راه مجموعه‌های دانش بنیان است و در حالیکه کرونا یک تهدید بزرگ علیه کشور است می‌تواند به یک فرصت برای جهش تولید تبدیل شود.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره توانمندی کشور برای عبور از کرونا گفت: اگر بخواهیم اقلام مورد نیاز برای کنترل این بیماری را بدون برنامه و بدون محاسبه از خارج وارد کنیم، نتیجه اش این خواهد بود که ما هم شرایط سخت امروز را که نیاز به منابع درآمدی داریم هدر خواهیم داد و هم اینکه به تولید داخلی صدمه خواهیم زد.

وی افزود: به طور کلی اگر دولت یک برنامه ریزی مدون نداشته باشد حتماً در این فرآیند با اختلال مواجه می‌شویم، دولتی که باید اولویت را به تولید داخل بدهد و بداند که در شرایط کنونی که به شدت سلامت جامعه ما در خطر است شاهد افزایش تحریم‌ها از طرف آمریکا هستیم و اروپایی هم که خود شدیداً درگیر این بیماری است.

وی همچنین گفت: به طور طبیعی دولت باید بداند که تنها راه نجات کشور تقویت تولید داخلی از راه مجموعه‌های دانش بنیان و پشتیبانی دقیق از این مجموعه‌هاست؛ یعنی در حالی که این بیماری یک تهدید بزرگ علیه مردم و کشور است می‌تواند به یک فرصت بزرگ تبدیل شود.

سروری با اشاره اینکه اقلام مورد نیاز برای کنترل کرونا در داخل قابل تولید است گفت: دولت باید ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کرده و آنها را تقویت و پشتیبانی کند تا ما در کشور بتوانیم رونق و جهش تولید را ایجاد کنیم و همه اینها بر می‌گردد به دستگاه اجرایی کشور و اگر دولت بخواهد نگاه واردات محور را در دستور کار قرار دهد به صورت قهری ما شرایط بسیار دشواری در آینده نزدیک خواهیم داشت.

نظر شما