شناسهٔ خبر: 160825 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد نماینده مجلس از عملکرد ضعیف مجلس و دولت

شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس با انتقاد از افزایش قیمت برخی کالاها، خواستار برخورد با گران‌فروشان و محتکران شد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نوسانات موجود در بازار گفت: ما اقدام خاصی را از بازرسان نهاهای نظارتی به ویژه بخش نظارتی دستگاه اجرایی در روزها و هفته‌های اخیر مشاهده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بازرسان این نهادها حتی در جامعه حضور چندانی هم ندارند و مشاهده نمی‌شوند و ما نمی‌بینیم گزارشی از اقداماتشان هم بدهند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این وضعیت باعث شده تا عده‌ای سودجو در این مدت اقدام به افزایش قیمت کالاهای ضروری و ارزاق مردم بکنند و ما در کنار بیماری کرونا بحث افزایش قیمت‌ها را نیز به صورت جهشی و بدون حساب و کتاب داشته باشیم؛ چنین وضعی اصلا قابل پذیرش نیست و باید با متخلفان برخورد شود.

وی با اشاره به سایه سنگین ویروس کرونا بر اقتصاد کشور افزود: ما طی روزها و هفته‌های اخیر شاهد هستیم که علاوه بر کسبه خرد و بازاریان، کارگران روزمزد هم بیکار شده‌اند و کسانی که به صورت روزمزدی با کار ساختمانی، کار نظافتی و... معاش خود را تأمین کرده‌اند نیز بیکار شده‌اند و تمامی این گروه‌ها باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در بحث توزیع اقلام ضروری و تخصیص بسته‌های حمایتی کار به صورت هدفمند انجام نمی‌شود و به همین خاطر است که با وجود تخصیص اعتبار کار نتیجه بخش نیست.

شهریاری خاطرنشان کرد: دولت ابتدا باید اطلاعات دقیق از اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشد تا بتواند سیاست‌های حمایتی خود را اعمال کند.

وی افزود: متأسفانه به خاطر عملکرد ناصحیح دولت و مجلس در سال‌های مختلف باعث شده تا امروز اکثریت مردم ما نیازمند به حمایت و کمک معیشتی داشته باشند و ما شاهد آسیب پذیری بخش قابل توجهی از جامعه باشیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امروز نه تنها اقشار ضعیف تحت حمایت نهادهای حمایتی، بلکه حتی اقشار متوسط جامعه هم در مسائل روزمره خود با مشکل مواجه شده‌اند و نیاز به حمایت دارند.

نظر شما