شناسهٔ خبر: 160822 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

بخشی از منابع برداشت‌شده از صندوق توسعه ملی برای حمایت از کسب و کارها به کار گرفته شود

حسینی کیا عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس گفت: در شرایط بروز کرونا بسیاری از کسب و کارها و بازارها تعطیل شد و بسیاری از مردم دچار مشکلات جدی شدند لذا ضرورت دارد بخشی از منابع برداشت‌شده از صندوق توسعه ملی برای حمایت از کسب و کارها به کار گرفته شود، تا از این طریق واحدهای تولیدی مجددا شروع به فعالیت کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به برداشت دولت از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا گفت: دولت باید این منابع را برای حمایت از چند حوزه به کار بگیرد.
 
وی با اشاره به تخصیص بخشی از این منابع به حوزه درمان تاکید کرد: در کنار تخصیص بخشی از این منابع به حوزه بهداشت و درمان، دولت باید با بخش دیگری از این منابع را صرف حمایت از کسب و کارهای خۤرد و کلان کند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط بروز کرونا بسیاری از کسب و کارها و بازارها تعطیل شد و بسیاری از مردم دچار مشکلات جدی شدند لذا ضرورت دارد بخشی از منابع برداشت‌شده از صندوق توسعه ملی برای حمایت از کسب و کارها به کار گرفته شود، تا از این طریق واحدهای تولیدی مجددا شروع به فعالیت کنند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین دولت باید منابع اخذ شده از صندوق توسعه ملی را برای حمایت از کارگران فصلی در نظر بگیرد و پیشنهاد می‌شود به این کارگران وام های ارزان قیمت داده شود.
 
وی با بیان اینکه دولت می‌تواند از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی برای حل بحران کرونا استفاده کند، اظهار داشت: خیرین و گروه‌های جهادی عناصری هستند که می‌توانند کشور را در شرایط بحران آرام کنند و پای کار بیایند لذا ضرورت دارد با توجه به اخذ منابع از صندوق توسعه ملی، دولت این گروه‌ها را برای حل مشکلات کشور ساماندهی کند و منابعی را برای این مسئله در نظر بگیرد.
 
حسینی کیا تأکید کرد: با این حال، منابع اخذ شده از صندوق توسعه ملی باید به صورت هدفمند و دقیق در موضوعات مرتبط با بحران کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما