شناسهٔ خبر: 160821 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۱۱ حوزه انتخابیه تا شهریور بلاتکلیف هستند/ باید خلأ قانون انتخابات برطرف شود

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه ۱۱ حوزه انتخابیه تا شهریور بلا تکلیف هستند،گفت: بهتر بود دور دوم انتخابات زودتر برگزار می‌شد تا وضعیت این حوزه‌ها نیز مشخص می‌شد.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در ۲۱ شهریور ماه، اظهار داشت: ابتدا قرار بود که دور دوم در پایان فروردین ماه انجام شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده، به پیشنهاد وزارت کشور برگزاری دور دوم به انتهای شهریور ماه سال جاری موکول شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مجلس یازدهم طبق روال آغاز به کار مجالس جدید در اوایل خرداد ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند،  بنابراین ۱۱ حوزه انتخابیه که انتخاباتشان به دور دوم کشیده شده تا شهریور ماه بلاتکلیف هستند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این برای اولین بار است که دور دوم انتخابات پس از آغاز به کار مجلس جدید برگزار می‌شود،  بنابراین ماده‌ای درباره تعیین تکلیف حوزه‌های انتخابیه که به دور دوم کشیده شده‌اند در قانون انتخابات وجود ندارد و به عبارتی خلأ قانونی در این باره وجود دارد که لازم است این خلأ برطرف شود؛ چرا که ممکن است درآینده چنین شرایطی به وجود آید.

سلیمی با بیان اینکه این حوزه‌های انتخابیه تا شهریور بدون نماینده هستند، بیان داشت: در هیچ یک از مفاد قانون انتخابات به این اشاره نشده که انجام وظایف نمایندگی در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند برعهده کیست؟

نماینده مردم سمیرم در مجلس، گفت: بهتر بود تا دور دوم انتخابات زودتر مثلا در اوایل تا اواسط تابستان انجام می‌شد چرا که هم حوزه‌های انتخابیه تا آن زمان بلاتکلیف هستند و هم اینکه شانس نماینده‌های جدید برای انتخاب کمیسیون مدنظر و کاندیدا شدن در پست‌های کمیسیون و همچنین قرار گرفتن در گروه‌های دوستی پارلمانی از بین می‌رود، لذا بهتر بود که این فاصله کمتر می‌شد.

نظر شما