شناسهٔ خبر: 160813 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه را در اولویت قرار دهد

سیدعلی ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس در دستور کار قرار دادن "اصلاح ساختار بودجه" و "اصلاح نظام اداری کشور" توسط نمایندگان مجلس یازدهم را ضروری دانست.

به گزارش «نماینده» سید علی ادیانی، با بیان اینکه مسئولیت سنگینی پیش روی مجلس یازدهم است، گفت: به تعبیری باید گفت؛ نمایندگان مجلس یازدهم با مشکلاتی مضاعف بر مشکلات و کاستی‌های زمان انتخابات ۲ اسفندماه سال ۹۸ رو به هستند و آن به دلیل بحران و ضایعات اقتصادی و انسانی ایجاده شده توسط کرونا است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اداره صحیح اقتصادی کشور به خلق منابع مالی جدید نیاز دارد، ادامه داد: خلق منابع مالی جدید علاوه بر لرز و پس لرز، برای کشور آورده و منفعت نیز به همراه خواهد داشت لذا نیاز است نمایندگان مجلس آتی با اقدام جسورانه جهت خلق منابع جدید جهت ارتقاء وضعیت اقتصادی مردم قدم بردارند.  

وی همچنین افزود: "جهش تولید" به عنوان شعار سال -که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است - نباید در حد شعار بر روی بنرها باقی بماند و دولت در حوزه اجرا، مجلس در حوزه قانونگذاری و دیگر دستگاههای تاثیرگذار باید بر روی شعار سال متمرکز شوند و محور تمام این موضوعات مجلس یازدهم خواهد بود.     

ادیانی اصلاح "قانون تجارت" و "بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی" را ازجمله اقدامات مثبت مجلس دهم و یاریرسان نمایندگان دوره یازدهم دانست و افزود: خوشبختانه در قانون بودجه نیز خانه‌های خالی و خودروهای لوکس مشمول مالیات شده‌اند که خود به معنای خلق منابع جدید است و به یقین دولت و مجلس آینده می‌توانند با اتکاء به این موارد گرهکشا باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، در دستور کار قرار دادن "اصلاح ساختار بودجه" و "اصلاح نظام اداری کشور" توسط نمایندگان مجلس یازدهم را ضروری دانست و گفت: بهتر است اصلاح ساختار بودجه با توجه به شرایط تحریم و محدودیت روابط مالی و بانکی برای کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت باید در اولویت کاری مجلس یازدهم قرار گیرد. مجلس یازدهم باید ادامه دهنده کارهایی باشد که مجلس دهم آن‌ها را پایه‌گذاری کرد و مهمترین اقدام اصلاح ساختار بودجه کشور است. 

نظر شما