شناسهٔ خبر: 160754 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد یک نماینده مجلس از نحوه اداره صحن علنی از سوی هیات رئیسه

حاجی دلیگانی/2 نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه از اداره جلسات امروز و دیروز صحن گفت: شاهد عدم رعایت مواد مختلف آیین‌نامه داخلی مجلس توسط هیأت رئیسه در اداره جلسات دیروز و امروز صحن بودیم.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: شاهد عدم رعایت مواد مختلفی از آیین نامه مجلس در اداره جلسات دیروز و امروز صحن از سوی هیأت رئیسه مجلس بودیم و درواقع مصوبات مجلس در این دو روز وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: بر اساس ماده ۴ آیین نامه داخلی مجلس همه نمایندگان باید سر جای خود قرار داشته باشند، اما در این دو جلسه شاهد تغییر جای نمایندگان بودیم که این مسأله تابع هیچ دستورالعمل خاصی نبوده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر در جلسه امروز آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد طبق ماده ۲۰۴ آیین نامه باید در زمان رأی اعتماد بعد از موافقان و مخالفان وزیر صحبت می‌کرد نه این که ابتدا وزیر صحبت کند و بعد آقای جهانگیری مطالبش را عنوان کند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با وجود ثبت نام‌های انجام شده هیأت رئیسه اجازه نداد تا نمایندگان تذکرات و اخطارهای خود را در صحن مطرح کنند و زمانی برای بیان تذکرات ۲ دقیقه‌ای هم در نظر گرفته نشد و تذکرات کتبی هم قرائت نشد که این مسأله مغایر با مواد ۱۹۴ و ۱۹۵ آیین نامه است.

وی افزود: درواقع در بحث عدم اجازه به بیان اخطارها و تذکرها شاهد اعمال دیکتاتوری از سوی رئیس و هیأت رئیسه بودیم که جلسات دیروز و امروز را نه طبق آیین نامه و ضوابط بلکه به دلخواه خود اداره می‌کردند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همان طور که گفتم رأی‌گیری‌های انجام شده در این دو جلسه وجاهت قانونی ندارد و من از شورای نگهبان می‌خواهم اصلاحیه‌های امروز مجلس در رابطه با مصوبات اعاده شده از سوی آن شورا به مجلس را قبول نکند و مجدد برای بررسی اصلاح و تصویب، آنها را به مجلس باز گرداند.

نظر شما