شناسهٔ خبر: 160737 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی در مجلس چه گفتند؟

مجلس بررسی صلاحیت کاظم خاوازی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۰ فرودین) مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش «نماینده»بررسی صلاحیت کاظم خاوازی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستور کارجلسه علنی  امروز (چهارشنبه ۲۰ فرودین) مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

روزمه خاوازی اغراق آمیز است

محمود صادقی به عنوان نخستین مخالف برنامه وزیر پیشنهادی «جهاد کشاورزی» در بخشی از اظهارات خود در صحن مجلس گفت: به نظر بنده در تهیه رزومه وزیر پیشنهادی اغراق شده است. به نظر نمی‌رسد این روزمه قابل انجام است.

وی افزود: در روزمه آقای خاوازی به مشاوره در تهیه ۱۰۰ طرح کشاورزی اشاره شده است که به نظر می‌رسد مبالغه آمیز است چراکه از زمانی که آقای خاوازی فارغ التحصیل شده امکان تهیه این  ۱۰۰ طرح محتمل نیست.

این نماینده مجلس گفت: همچنین در این برنامه اشاره شده که آقای خاوازی ۱۵۰ مقاله به چاپ رسانده‌اند که در این مدت کوتاه به نظر نمی‌رسد این مسئله هم محتمل باشد.

صادقی با اشاره به کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: البته آقای خاوازی در برنامه خود به خوبی به پیشتازی اقتصاد دانش بنیان توجه کرده‌اند که این مسئله امری مطلوب است.

خاوازی آقازاده نیست

محمد علی وکیلی به عنوان نخستین موافق برنامه وزیر پیشنهادی «جهاد کشاورزی» در بخشی از اظهاراتش در صحن مجلس گفت: مهمترین بخش که تا امروز کمترین آسیب را به خود دیده است، بخش کشاورزی است چرا که همه بخش‌های ما در پی بروز کرونا آسیب جدی دیدند؛ اعم از بخش صنعت وخدمات و البته این امر نشان می‌دهد این بخش نقطه اتکای استقلال کشور است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بخش کشاورزی می‌تواند اقتدار ما را به نمایش بگذارد تأکید کرد: این بخش در حال حاضر با ظرفیت واقعی خود فاصله دارد و ما در طول این سال‌ها شعارهای زیادی را در بخش کشاورزی دادیم و اما همچنان رویکرد این بخش سنتی است.

وکیلی تاکید کرد: حضور یک دانشمند در جایگاه وزارت جهاد کشاورزی امروز فرصت مهمی است که با انتخاب آقای خاوازی قابل تحقق است.

این نماینده مجلس بیان داشت: آقای خاوازی مدیر مرکز تحقیقات ترویج کشاورزی بوده اند و سوابق دیگری هم دارند.

وکیلی با بیان اینکه مشکل امروز کشاورزی ما کشاورزی سنتی است، گفت:کشاورزی ایران همچنان کشاورزی بیل و کلنگ  است و مشکل نبود یک عضو دانشمند در سطح یک وزارتخانه همچون وزرات جهادکشاورزی است که البته دست پاکی این فرد هم حائز اهمیت است. 

وی با اشاره به برخی مفاسد در روند فعالیت‌های بخش کشاورزی و رانت و ایجاد امضای های طلایی در این بخش گفت:  بله ما هم به این موضوعات و مبارزه با آنها اعتقاد داریم . با این حال باید گفت خاوازی تک درختی در کویر است که بدون رانت ، بدون تکیه بر آقازادگی و بدون تکیه سیاسی به احزاب آمده و کار کارشناسی در حوزه کشاورزی کرده است. 

تکمیل میشود...

نظر شما