شناسهٔ خبر: 160736 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اروپا از ظرفیت‌های اینستکس برای تبادلات دارویی و تجهیزات پزشکی بهره بگیرد

نقوی حسینی/21 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها باید در زمینه فروش دارو و تجهیزات پزشکی در راستای بهره گیری از ظرفیت های اینستکس اقدامات اساسی انجام دهند.

 به گزارش «نماینده» ، سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا در چارچوب اینستکس به ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار یورو، گفت: مبلغ تراکنش انجام شده طی چند روز گذشته توسط کشورهای اروپایی اندک بوده و نمی توان برای برون رفت از مشکلات و دغدغه ها کاری کند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اروپایی ها باید اقدام مستقل از آمریکایی ها انجام دهند زیرا در رفتارهای کاخ سفید همچنان لجاجت و افسارگسیختگی مشاهده می شود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اروپایی ها باید در زمینه فروش دارو و تجهیزات پزشکی در راستای بهره گیری از ظرفیت های اینستکس اقدامات اساسی انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید یادآور شد اروپایی ها در اوایل بهمن ۹۷ مدعی راه اندازی کانال مالی مستقل شدند و اکنون و اولین تراکنش رخ داده پس از پانزده ماه انجام می شود که امری قابل تامل است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه اروپایی ها صرفا به ارائه وعده های توخالی می پردازند و اقدام عملی برای تحقق تعهداتشان انجام نمی دهند.

 چندی پیش وزیر خارجه آلمان فرانسه، آلمان و انگلیس نخستین عملیات مالی با ایران بر اساس اینستکس را تأیید کردند.

وزارت خارجه آلمان طی بیانیه‌ای گفته است که هدف اینستکس ایجاد یک راه حل بادوام برای تجارت مشروع بین ایران و اتحادیه اروپا در راستای تلاشهای برای حفظ برجام است.

نظر شما