شناسهٔ خبر: 160729 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

روحانی برنامه‌ای برای کشور ندارد

پژمانفر// نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت آقای روحانی هیچگاه بودجه خود را براساس یک برنامه ریزی دقیقی نبسته است و همیشه درآمدها و مخارج به صورت کاذب در آن دیده شده است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه یک بدعتی اتفاق افتاده است که فقط هم در دولت آقای روحانی این مورد صورت گرفته است که هر سال درآمد و مخارج کشور در بودجه به طور غیر واقعی دیده می‌شود در این صورت این هزینه ها تامین نمی شوند.

وی ادامه داد: امسال با این شرایط کشور قطعا دولت در تامین مخارج خودش با مشکل مواجه است و حتی شاید دولت با هزینه هایی روبه رو بشود که برنامه ریزی برای آنها نکرده باشد همانند کرونا و ...

پژمانفر با اشاره به مشکلات امسال که کشور را در شرایط بحرانی قرار داده است. گفت: متاسفانه دولت آقای روحانی هیچگاه بودجه خود را براساس یک برنامه ریزی دقیقی نبسته است و همیشه درآمدها و مخارج به صورت کاذب در آن دیده شده است.

نماینده مشهد در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اکنون نیازی هست دولت برای مشکلات آتی در تامین بودجه یک لایحه اصلاحیه به مجلس بیاورد و از همین ابتدا مشکلاتش را حل کند؟ بیان داشت: هر دولتی می تواند برای اصلاح بودجه خود و حل مشکلاتش یک لایحه اصلاحی به مجلس ارائه کند اما به نظر من این اراده در این دولت متاسفانه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ کاملا غیر واقعه بینانه بوده است. تصریح کرد: من از همان ابتدا مخالف این لایحه بودجه بودم و تمام عدله های مخالفتم را ارئه دادم اما هیچ کدام از این موارد را مسئولین دولتی پاسخ ندادند که چرا باید این لایحه قبول بشود؟ الان هم می گویم لایحه بودجه باید رد می شد.

پژمانفر اضافه کرد: منتهی دولت با لابی توانست تصویب این لایحه بودجه را بگیرد اما این بودجه از همان ابتدا کاملا غیر واقعی بود و حتی قبل از مسئله کرونا که اتفاق بیفتد یا مسئله قیمت کاهش نفت را داشته باشیم معلوم بود که بودجه کاملا غرواقعی است.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: این لایحه بودجه از اول تا آخرش غیر واقعی بود چون آقای روحانی معتقد است که ما اصلا نباید برنامه ای برای کشور داشته باشیم و پول باید به صورت فله ای در دستان دولت باشد و هر کاری که دوست دارد انجام بدهد و هیچ اعتقادی به برنامه داشتند ندارند.

نظر شما