شناسهٔ خبر: 160690 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسؤولان اقتدار لازم برای کنترل وضع تهران در مقابله با کرونا ندارند

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسؤولان به دلیل ترس از پیامدهای اقتصادی و ایجاد نافرمانی های مدنی اقتدار لازم برای وضع قوانین و مقررات سختگیرانه با هدف مقابله با کرونا را در تهران ندارند.

به گزارش «نماینده»،محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در آستانه ولادت امام زمان(عج) قرار داریم که امیدواریم با ظهور حضرت گشایشی برای همه حاصل شود.

وی افزود: مسئله این روزهای شهر تهران ازدحام و ترافیک تردد شهروندان در مکان های عمومی است که به نظر نسبت به سایر شهرها بیشتر باشد و این موضوع نتیجه فعالیت شرکت ها و دستگاه‌ها است و این ازدحام مضاعف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این ازدحام در سیستم حمل و نقل عمومی و میادین میوه و تره بار نشان می دهد که وضعیت کلانشهر تهران با ده میلیون جمعیت قابل مقایسه با سایر شهرها نیست.

محسن هاشمی ادامه داد: اگر قرار است پاندمی کرونا را شکست بدهیم باید شرایط متفاوتی را از تنظیم قوانین و مقررات برای شهر تهران وضع کنیم و این درست نیست که بخواهیم همه مشکلات را هم به گردن مردم بیاندازیم.

وی افزود: مقصر دانستن مردم دردی را دوا نمی کند بلکه مدیران و مسوولان باید با ابزار اطلاع رسانی و تشدید مقررات و وضع قوانین سختگیرانه رفت و آمد مردم را هدایت و نظم بخشی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این مشکل متاسفانه تاکنون رفع نشده است و این در حالی است که در اعمال محدودیت‌ها هم به دلیل نگرانی از پیامدهای اقتصادی و نگرانی از هرج و مرج و ایجاد نافرمانی های مدنی آن به درستی عمل نمی کنیم و اقتدار لازم را نداریم.

محسن هاشمی ادامه داد: در هر صورت اگر با جدیت بیشتری در تهران گام بر نداریم وضعیت ما حادتر شده و شیوع این بیماری گسترده تر از حد تصور ما خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر مسئله حمایت دولت از مدیریت شهری است که بنده نامه ای به ریاست جمهوری نوشتم. در این بحران بسیاری از مشکلات اقتصادی برای مدیریت شهری ایجاد می شود و ما در این نامه این شرایط را برای دولت تشریح کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از دولت توقع داریم تا شرایط ویژه‌ای برای مدیریت شهری تهران در نظر گرفته و از محل ویژه ای منابع خاصی را برای مدیریت شهری در نظر بگیرند تا مقابله با کرونا دچار مشکل نشود.

نظر شما