شناسهٔ خبر: 160677 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولتمردان آمریکا را برای ممانعت از ارسال دارو به ایران تعقیب قضایی کنیم

 حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ممانعت آمریکا از ارسال دارو و تجهیزات بهداشتی به ایران گفت: باید دولتمردان آمریکایی را در دادگاه‌های بین‌المللی تحت تعقیب قرار دهیم زیرا آنها جنایت جنگی مرتکب شده‌اند.

به گزارش «نماینده»، حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید برای مقابله با ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی و تخصص و تعهد، بخش‌های مختلف کشور به جنگ این ویروس برویم.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:‌اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و اعتماد به نفس‌شان را تقویت کنند، می‌توانیم از بحران کرونا با موفقیت عبور کنیم.  

** ممانعت از ارسال دارو به ایران جنایت جنگی است

لطفی با اشاره به ممانعت آمریکا از ارسال دارو و تجهیزات بهداشتی به ایران خاطرنشان کرد: تمامی رفتارها و سیاستگذاری‌های آمریکا در عرصه بین‌الملل مغایر قوانین بشری و دفاع از انسانیت است، این در حالی است که وقتی حدود ۲۱۰ کشور دنیا در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، فشار و تحریم و ممانعت از ارسال دارو به برخی کشورها، جنایت جنگی محسوب می‌شود.  

وی گفت: دولتمردان آمریکایی باید در دادگاه‌های بین‌المللی پاسخگوی عملکردشان در اعمال محدودیت برای برخی کشورها از جمله ایران در ارسال دارو شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید در دادگاه‌های بین‌المللی، دولت آمریکا را مؤاخذه کنیم و با تشکیل پرونده‌های حقوقی و قضایی، جنایت‌های جنگی که ایالات متحده در اعمال محدودیت و تحریم دارویی ایران مرتکب شده است پیگیری کنیم.  

**وزارت خارجه و قوه قضائیه حقوق دارویی ملت ایران را از آمریکا بگیرند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت خارجه و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه می‌توانند با شکایت حقوقی و قضایی علیه دولت امریکا، حق و حقوق ملت ایران را در دادگاه‌های صالحه بین‌المللی پیگیری کنند.  

لطفی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم هم می‌تواند ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران و تحریم بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی کشورمان را در عرصه بین‌المللی با استفاده از دیپلماسی پارلمانی پیگیری کند.  

نظر شما