شناسهٔ خبر: 160676 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

فولادگر: تبعات کرونا برای کشور سنگین است / برنامه کمیسیون حمایت از تولید ملی برای ۱۰ برابر کردن جهش تولید

فولادگر/2 رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: این کمیسیون درصدد است با ارائه لایحه هایی به صحن علنی مجلس بتواند موانع و مشکلاتی که تولید با آن ها روبه رو است را برطرف سازد تا کشور شاهد یک جهش ده برابر در تولید باشد.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: همان طوری که مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال خودشان فرمودند و امسال را سال «جهش تولید» نام گذاری کردند این موضوع بدین معناست که باید مسئله تولید جزو اولویت های مسئولین قرار بگیرد.

وی ادامه داد: سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا رهبر انقلاب امسال را سال جهش تولید نام گذاری کردند جواب این است که ایشان از اقدامات لاک پشت وار سال گذشته مسئولین راضی نیستند و باید این اقدامات با جهشی ده برابر صورت بگیرد.

فولادگر گفت: انتظارات از تولید و مسئله تولید در کشور خیلی بالا رفته است و اگر این مسئله بخواهد به روال عادی سال گذشته پیش برود با این وضعیت اقتصادی فعلی، کشور باز دچار مشکل خواهد شد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: طی سال های متمادین ما شاهد هستیم که رهبر انقلاب به مسئله اقتصاد توجه شایانی دارند و در این اواخر هم به مسئله تولید و کالای داخلی تاکید زیادی می کنند این موضوع بدین معناست که اولویت اول تمام مسئولین کشور باید مسئله اقتصاد و تولیدات داخلی باشد.

وی با اشاره به مسئله بیماری کرونا تصریح کرد: کشور از نظر اقتصادی دچار رکود شده است و خیلی از کسب و کار های خرد و کوچک دچار مشکل و حتی رو به ورشکستگی آورده اند که این جا دولت و مجلس اقدامات سازنده باید انجام دهند تا ما شاهد زیان های کرونا در اقتصاد نباشیم.

فولادگر افزود: ضررها و تبعات کرونا برای کشور بسیار سنگین بوده و هست ولی اقدامات مسئولین باید طوری باشد که این ضررها مادام در اقتصاد کشور باقی نماند و کشور را دچار مشکل نکند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بیان داشت: در جلسه هفته گذشته  کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی این موضوعات مطرح شد و خط مشی هایی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: قرار است این مصوبه توسط رئیس مجلس ابلاغ شود و در همین راستا کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی منتظر پیشنهادات صاحب نظران و فعالان اقتصادی است تا در جلسات مجازی و حقیقی کمیسیون مطرح شود و با همکاری مرکز پژوهش‌ها به راه کار مناسبی برسیم.

فولادگر با بیان اینکه این کمیسیون درصدد آن است تا بتواند نظر مقام معظم رهبری را برآورده کند. گفت: این کمیسیون درصدد آن است که با ارائه لایحه هایی به صحن علنی مجلس بتواند موانع و مشکلاتی که تولید با آن ها روبه رو است را برطرف سازد تا کشور شاهد یک جهش در تولید باشد.

این نماینده مجلس در پایان بیان داشت: کشور از نظر سخت افزاری و نرم افزاری دارای یک ظرفیت خوبی است و باید از این ظرفیت ها در کشور به خوبی استفاده شود در مجلس قوانینی در این رابطه مصوب شده است ولی باید این قوانین بهتر و سهل تر شود.

نظر شما