شناسهٔ خبر: 160651 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تدوین شیوه نامه استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی در روزهای کرونایی

علیخانی علیخانی از تهیه و تدوین شیوه نامه چگونگی استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی در شرایط کرونایی پایتخت خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در تشریح آخرین اقدام‌های ضد کرونایی در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: ما پیش‌تر بر این بار بودیم که ستاد مقابله با کرونا، شیوه نامه استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و چگونگی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس را در دسترس دارد، اما با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این شیوه نامه در ستاد کرونا موجود نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: پس از تهیه این شیوه نامه هماهنگی لازم با ستاد کرونا انجام و در آن ستاد برای نحوه اجرای آن تصمیم گیری می‌شود که اجرای آن با قوه قهریه باشد و یا همچنان به شکل ایجابی مردم را به رعایت آن سوق داد.

علیخانی تصریح کرد: در اجرای شیوه نامه استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی این احتمال وجود دارد که اگر به مانند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو در طرح فاصله گذاری اجتماعی عمل نشود مردم همچنان به شکل قبل از کرونا عمل کنند.

او در تشریح دیگر اقدام‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: یکی دیگر از کارهای در دست اقدام تهیه گزارشی برای تجزیه و تحلیل آثار شیوع ویروس کرونا بر حمل و نقل عمومی است که در این گزارش تمام جوانب امر مانند مشکلات اقتصادی و تعداد جانباختگان در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران صریح کرد: ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌توانیم در دو روز کاری شیوه نامه استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی را تهیه کنیم، اما باید هماهنگی لازم با ستاد کرونا انجام شود و پیش بینی ما این است تا هفته آینده کار تهیه شیوه نامه نهایی شود.

نظر شما