شناسهٔ خبر: 160648 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پایه اساسی جهش تولید در حمایت از شرکت های دانش بنیان است

محمدمهدی زاهدی/2 رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:پایه اساسی جهش تولید در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد فناوری‌ها است.

به گزارش «نماینده»، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم توزیع ۱۵۰ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده که توسط شرکت دانش بنیان HNT راه اندازی شده و به صورت رایگان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح کشور توزیع می‌شود گفت:بنده وقتی وزیر علوم بودم در سال ۸۷ قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را به مجلس بردیم. شاید در سال ۸۷ هنوز جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در کشور شناخته شده نبود و نقش و تأثیر گذاری آنها برای کسی شناخته شده نبود.

وی افزود: به تدریج این قانون تصویب و ابلاغ شد و کم کم مردم به جایگاه این شرکت‌ها واقف می‌شوند. اقتدار کشور ما در حوزه‌های مختلف مخصوصاً در حوزه دفاعی مدیون شرکت‌های دانش بنیان است و امروز هم که کشور ما با کرونا درگیر شده که یک نوع جنگ بیولوژیک و یا جنگ ناخواسته بیولوژیک است شرکت‌های دانش بنیان ما به صحنه وارد شده اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: این شرکت‌های دانش بنیان در کمتر از یک ماه یک مجموعه بزرگ را برای تولید مواد ضد عفونی کننده، الکل و تولید ماسک راه اندازی کرده اند. این شرکت‌های دانش بنیان اقدام به تغییر خط تولید کرده تا بتواند در این مبارزه با کرونا به کشور کمک کنند.

زاهدی در ادامه یادآور شد: باید قدردان شرکت‌های دانش بنیان باشیم و حمایت کنیم. پایه اساسی جهش تولید در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد فناوری‌ها است. وقتی از آنها حمایت کنیم می‌بینیم که جوانان ما این خط تولیدها را در جهات حل مشکل کشور راه اندازی می‌کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این مواد تولیدی توسط این شرکت‌ها رایگان توزیع می‌شود که یک کار جهادی همانند سال‌های جنگ تحمیلی است. از شرکت دانش بنیان خوارزمی تشکر می‌کنیم و از گمرک می‌خواهیم با این شرکت‌ها برای تأمین مواد اولیه همکاری کند. نباید انگیزه این شرکت‌ها به دلیل موانعی که بر سر راه آنها گذاشته می‌شود از بین برود.

نظر شما