شناسهٔ خبر: 160645 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جهش تولید فقط با حذف نگاه به خارج از کشور تحقق پیدا می‌کند

علی اصغر خانی منتخب مردم شاهرود در مجلس یازدهم با بیان اینکه جهش تولید فقط با حذف نگاه به خارج از کشور تحقق پیدا می‌کند گفت: باید برای تحقق شعار سال، دولت از تصدی‌گری خارج شده و فقط نظارت کند.

به گزارش «نماینده»، علی‌اصغر خانی منتخب مردم شاهرود در مجلس یازدهم، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید، اظهار داشت: باید قوانین حمایتی از بخش تولید و موانع این حوزه را اصلاح کرده و کاری کنیم نگاه به تولید داخل، تغییر اساسی پیدا کند، ضمن اینکه باید نگاه به خارج را هم حذف کنیم، چرا که پتانسیل‌های بسیار خوبی در کشور داریم.  

وی افزود: همه کشورهایی که به پیشرفت رسیده و جایگاهی مطلوب در بخش تولید و صنعت دارند، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی‌شان به این جایگاه رسیده‌اند که می‌توانم به سنگاپور اشاره کنم.

** جهش تولید فقط با حذف نگاه به خارج از کشور تحقق پیدا می‌کند

منتخب مردم شاهرود در مجلس یازدهم تصریح کرد: متأسفانه دیدگاه برخی مسئولان به خارج از کشور بوده و به دنبال مذاکره با کدخدا هستند، در حالی که این مدیران اعتقادی به ظرفیت‌های بالقوه و پتانسیل‌های فراوان جوانان ایرانی ندارند.  

خانی گفت: وقتی منابع متعدد خدادادی و جوانان متخصص و تعهد در کشورمان موج می‌زند و بر همین اساس هم رهبر معظم انقلاب سال جاری را جهش تولید و سال گذشته را رونق تولید نامگذاری کرده‌اند، معنایش آن است که باید نگاه به خارج را حذف کرده و دست بر زانوی خود زده و بلند شویم و نیازهایمان را تأمین کنیم.

** برای جهش تولید، دولت باید از تصدی‌گری خارج شده و نظارت کند

منتخب مردم شاهرود در مجلس یازدهم اظهار داشت: بزرگترین اشکال و ایراد موجود به ویژه در بین مدیران و مسئولان کشورمان آن است که توانایی‌های داخلی را باور نداشته و باور نداریم که می‌توانیم؛ برای جهش تولید باید قوانین را اصلاح کرده و نگاه‌ها را تغییر دهیم.  

خانی گفت: دولت باید از تصدی‌گری خارج شده و به دنبال نظارت باشد، البته مجلس هم باید تمرکز ویژه‌ای بر عدم دخالت قوه مجریه در خیلی امورات داشته باشد، در حالی که شرایط فعلی جور دیگری است؛ دولت در حال حاضر دخالت کرده و نظارتی بر امور ندارد.  

** نباید به جهش تولید و جهش صنعت نگاه سیاسی داشته باشیم

وی افزود: جهش تولید یعنی اینکه باید از پله هفتادم به پله سی‌ام دنیا برسیم؛ قطعا می‌توانیم با وجود برخی مدیران توانمند و تعداد زیادی از جوانان متخصص و متعهد به این جایگاه برسیم، فقط باید اراده و عزم لازم را داشته و برخی موانع دست و پاگیر را حذف کرده و از ظرفیت‌های کشورمان استفاده کنیم.  

وی با بیان اینکه برای جهش تولید و جهش صنعت نباید نگاه سیاسی داشته باشیم، گفت: باید از علم و دانش دنیا استفاده کنیم،   ولی نباید همه نگاه‌هایمان به بیرون از مرزها باشد، لذا باید تلاش کنیم الگوی ایرانی اسلامی را اجرایی کرده و اجازه پیاده‌سازی الگوهای غربی را ندهیم.  

** جهش تولید مسئول شجاع می‌خواهد

منتخب مردم شاهرود در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس یازدهم می‌تواند در تحقق شعار سال جاری با عنوان جهش تولید نقش ویژه‌ای ایفا کند که اگر اینگونه بود، دولت هم به ریل اصلی باز خواهد گشت. البته این را هم باید بدانیم که تمامی ساختارهای دولت و تصویب بودجه و سیاست‌گذاری‌ها در دستان مجلس است، لذا اگر نظارت مجلس افزایش یابد، دولت قوی هم شکل خواهد گرفت.  

خانی در پایان گفت: وجود مسئول ترسو نمی‌تواند جهش تولید را در کشورمان عملیاتی کند، در حالی که در جمهوری اسلامی مدیر غیرشجاع آفت بوده و سم است.

نظر شما