شناسهٔ خبر: 160644 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس، رسانه‌ها و مردم، سه ضلع اصلی برای مبارزه با فساد

راستینه منتخب شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس یازدهم، نقش مردم، رسانه‌ها و همچنین اصلاح برخی از قوانین را برای مبارزه عملی با فساد تبیین کرد.

 به گزارش «نماینده» ، احمدراستینه  منتخب مجلس یازدهم در شهرکرد با اشاره به اهمیت مبارزه عملی با فساد، گفت: در این خصوص مقام معظم رهبری مبحث طهارت اقتصادی را مطرح می‌کنند و شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی را بر حذر بودن از کسب مال نامشروع و حرام بر شمرده که در این راستا مبارزه قاطع دستگاه‌های دولتی و نظارتی بسیار حائز اهمیت است.

شفاف‌سازی و احیا امربه معروف بهترین راهکار عملی مبارزه با فساد است

منتخب شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مهمترین راهکار مبارزه با فساد در مرحله اول شفاف‌سازی قوانین است، به عبارتی بسیاری از قوانین که می‌توانند با همپوشانی هم، فرصت‌های فسادزا  را شکل دهند شناسایی، منسوخ یا اصلاح گردیده و باید قوانین جدیدی  نیز متناسب با زمان حال در این خصوص وضع شود.

وی در خصوص وظیفه مردم در قالب امربه معروف و نهی از منکر برای مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: در نظام دینی امر به معروف و نهی از منکر واجب شرعی و مسئوولیت تک تک انسان‌هاست و از بخش‌های مهم امربه معروف و نهی از منکر مقابله به فساد اقتصادی و تذکر جدی به دستگاه‌ها می‌باشد.

راستینه ادامه داد: وقتی که قانون مترقی امر به معروف و نهی از منکر را در قالب قوانین اسلامی داریم، حق بر این است که مردمی که ظرفیت‌های بزرگی در حوزه نظارت و مبارزه با فساد در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، هر فسادی را که می‌بینند تحمل نکرده و با حفظ شانیت افراد از طریق مراجع قانونی اطلاع‌رسانی کنند.

رسانه‌ها می‌توانند امنیت مفسدان را برهم بزنند

وی در خصوص نقش رسانه‌های انقلابی در این مسئله گفت: اساسا رسانه یک وظیفه جدی در خصوص نظارت، مطالبه‌گری و پیگیری خواسته‌ها و حقوق مردم دارد، به عبارتی رسانه انقلابی باید چشم بینا و زبان گویای مردم باشد تا بتواند با نظارت دقیق و رصد حرکت‌ها، جریانات و اتفاقات، حیات خلوت امنیتی را برای افرادی که وسوسه فساد در ذهنشان است از بین ببرد.

منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان، خاطرنشان کرد: رسانه انقلابی وظیفه‌ای مهم در سالم‌سازی حرکت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه دارد لذا خواسته همه ما از رسانه‌ها این است که بدون توجه به جریان‌های سیاسی با نگاه دقیق به اصول مصلحتی نظام،  وظیفه خود را برای دفاع از حقوق مردم و اطلاع‌رسانی و روشنگری دقیق در جهت سالم‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی انجام دهند.

نظر شما