شناسهٔ خبر: 160639 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رکورد تسهیلات اشتغال در کمیته امداد زده شد

عبدالملکی/1 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: رکورد پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد به مبلغ 4650 میلیارد تومان در سال 98، زده شد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: برنامه اصلی کمیته امداد برای کاهش فقر موضوع توانمندسازی و خودکفا کردن خانواده‌های تحت پوشش است.

وی بیان داشت: کمیته امداد دو راهبرد اصلی را در سال 98 پیگیری کرد که نظام راهبری شغلی و هدایت شغلی بوده است. در نظام راهبری شغلی الگوی کارآفرین محوری را برای ایجاد اشتغال انجام داده‌ایم که از کارآفرینان حرفه‌ای کشور دعوت به عمل آمد و محو راشتغال برای خانواده‌های محروم را بر عهده گرفتند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت:در این راستا در سال 98 حدود 1500 کارآفرین حرفه‌ای کشور طرح‌های خود را در این خصوص ارائه کردند که 30 درصد این طرح‌ها اجرایی شد و مابقی آن در سال 99 به سرانجام می‌رسد.

عبدالملکی ادامه داد:‌نظام هدایت شغلی نیز کارشناس محور است و در زمینه ایجاد شغل برای مددجویان فعالیت می‌کند که تاکنون 1700 نفر از کارشناسان کمیته امداد در کل کشور سازماندهی شدند و به اعضای خانواده کمیته مشاوره شغلی ارائه می‌دهند و یا آنها را به سمت آموزش‌های فنی یا حرفه‌ای هدایت می‌کنند. اگر نیازمند تسهیلات نیز باشند این تسهیلات به آنها ارائه خواهد شد.

وی گفت: نظام هدایت شغلی تا زمانیکه مددجو دارای یک شغل پایدار باشد و منجر به خودکفایی شود، ادامه دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد:‌در سال 98 نیز موضوع ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد و 350 اقدام دانش‌بنیان توسط کمیته امداد شکل گرفت که شامل برگزاری رویدادهای استارت آپ، ثبت اختراع و ایده و انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی و فناوری بوده است.

عبدالملکی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که در سال 99 بتوانیم 200 هزار فرصت شغلی را در کشور برای مددجویان کمیته امداد سازماندهی کنیم که این اقدام ازطریق راهبران شغلی و همینطور کارشناسان شغلی کمیته اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: بازاریابی اینترنتی محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد و توسعه شبکه فروش این محصولات در فروشگاه‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره میزان تسهیلات در سال آینده برای ایجاد شغل گفت: سال گذشته 4 هزار و 650 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که تقریبا رکورد تسهیلات اشتغال در کمیته امداد زده شد و به دنبال آن هستیم با افزایش 30 درصدی این مبلغ در سال 99 رکورد جدیدی را ثبت کنیم و 6 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شود.

عبدالملکی یادآور شد: این تسهیلات از سه منبع اصلی که بخشی از آن منابع تبصره 16 قانون بودجه سال 99 است، و بر اساس آن شبکه بانکی 4900 میلیارد تومان تسهیلات باید پرداخت کند، 600 میلیارد تومان از محل قانون توسعه اشتغال پایدار روستائیان و عشایر است و حدود 700 میلیارد تومان از منابع داخلی کمیته امداد از جمله صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان پرداخت می‌شود.

نظر شما