شناسهٔ خبر: 160635 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلالی: جهش تولید با مدیران جهادی و با انگیزه محقق می‌شود

حسین جلالی منتخب مردم رفسنجان در مجلس یازدهم گفت: اصلاح قوانین و مقررات بخش تولید، داشتن روحیه جهادی و انقلابی از سوی مدیران و تولیدکنندگان و همچنین تنوع و ارتقاء کیفیت می‌تواند به تحقق شعار سالجاری با عنوان جهش تولید کمک شایانی کند.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام حسین جلالی منتخب مردم رفسنجان در مجلس یازدهم، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید اظهار داشت: ما باید برای این کار زیرساخت‌های لازم را آماده کرده و موانع دست و پاگیر را سریعا از سد راه تولیدکنندگان برداریم. 

وی افزود: قوانین مزاحم تولید در کشور زیاد است، این در حالی است که ما خلأ قانونی نداریم، اما علت اصلی عدم رشد تولید در  کشورمان به ضعف نظارت بازمی‌گردد. 

**دست‌اندازهای ثبت شرکت و مجوزهای تولید را برداریم

منتخب مردم رفسنجان در مجلس یازدهم با انتقاد از پروسه ثبت شرکت در کشورمان گفت: اگر سرمایه‌گذاری بنا داشته باشد شرکت یا یک واحد تولیدی را ثبت کند، با دست‌اندازهای زیادی مواجه می‌شود که در نهایت هم عطای سرمایه‌گذاری را به لقایش می‌بخشد، چرا که پروسه ثبت مجوز و استعلام‌های متعدد و متفاوت بسیار خسته‌کننده است. 

جلالی خاطرنشان کرد: اگر مجلس بتواند در اصلاح قوانین حوزه تولید ورود جدی و قاطعانه داشته باشد، می‌توانیم امیدوار به تحقق جهش تولید باشیم. البته نمایندگان مجلس یازدهم می‌توانند با پیشنهادات میانبر و حذف پروسه‌های طولانی، نقش ویژه داشته و با تصویب قوانین حمایتی از تولید، به سمت تحقق شعار سال حرکت کنند. 

** تحقق جهش تولید نیازمند مدیران جهادی و با انگیزه است

وی گفت: نظام گمرکی، نظام مالیاتی و نظام بانکی ما باید در سال جهش تولید اصلاح شود، ضمن اینکه باید انگیزه و امید مدیران جهادی را افزایش دهیم. 

منتخب مردم رفسنجان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اگر مدیران کشورمان روحیه اداری و بروکراسی و حضور در رأس ساعت و دغدغه اضافه‌کاری داشته باشند، جهش تولید تحقق پیدا نکرده و مشکل خواهیم داشت، این در حالی است که باید با روحیه انقلابی و جهادی به جنگ موانع تولید برویم و بر همین اساس، نیازمند مدیران در تراز انقلاب اسلامی هستیم که به خط جنگ بیکاری و رفع موانع اشتغال و تولید بزنند. 

** ذائقه مردم با افزایش کیفیت و تنوع اجناس ایرانی تغییر می‌کند

وی افزود: تنوع در تولید و افزایش کیفیت در کنار کمیت اجناس و کالاها هم می‌تواند منجر به تغییر ذائقه مردم شده و جهش تولید را به وجود آورد. 

جلالی در پایان گفت: اصلاح قوانین و مقررات بخش تولید، داشتن روحیه جهادی و انقلابی از سوی مدیران و تولیدکنندگان و همچنین تنوع و ارتقاء کیفیت می‌تواند به تحقق شعار سال جاری با عنوان جهش تولید کمک شایانی کند.

نظر شما