شناسهٔ خبر: 160617 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جنایات آمریکا در حق بشریت در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند

جمالی نوبندگانی/2 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که جنایاتشان در حق بشریت در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأثیر تحریم‌های آمریکا در مقابله ایران با بحران کرونا گفت: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد تهدید و تحریم غرب قرار داشته است و در چند سال اخیر تحریم‌های همه جانبه،   سنگین، هوشمند و با پیوست جنگ روانی را در کشور اعمال می‌کند.

او افزود: آمریکایی‌ها به ناحق، برخلاف تمام قواعد و قوانین بین المللی و به دور از رعایت حتی اخلاق دیپلماتیک فشارهای گسترده‌ای بر ملت ایران  اعمال کردند و در بحث تهیه داروهای بیماران خاص و سرطانی حتی قبل از کرونا هم به عنوان خریدار و کشورهای دیگر به عنوان فروشنده با وضع تحریم‌های ثانویه مشکلات زیادی ایجاد کردند که بسیار ناجوانمردانه و خلاف اخلاق بود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غرب برای پاک کردن وجه بد خود اعلام می‌کند برای انتقال دارو به ایران مشکلی نداریم، ولی وقتی اجازه برقراری روابط بانکی را نمی‌دهد عملا باعث عدم دسترسی کافی جمهوری اسلامی به داروهای خاص می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که دنیا گرفتار ویروس منحوس کروناست همه باید برای نجات جامعه بشری دست به دست هم دهند،   حتی خود آمریکایی‌ها هم امروز در خطر هستند.

جمالی نوبندگانی تأکید کرد: به نظر من این خودخواهی و تکبر غرب که حتی اجازه نمی‌دهد کمک‌های مالی ایرانیان مقیم آمریکا به دست کشور ما برسد و همچنان در اوج این بیماری کرونا باز هم شرکت‌ها و افراد داخلی و خارجی را به دلیل ارتباط با جمهوری اسلامی تحریم می‌کند، نشان دهنده عدم  پایبندی آنهاست، ولی آمریکایی‌ها باید بدانند که جنایاتشان در حق بشریت در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند.

نظر شما