شناسهٔ خبر: 160592 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نیاز مدیریت شهری به کمک دولت در بحران کرونا

اعطا اعطاء گفت: انتظار ما از دولت این است که از صندوق توسعه ملی مبلغی را به شهرداری تهران اختصاص دهند.

به گزارش «نماینده»، علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح آخرین اقدام های شورای شهر در مبارزه با بحران کرونا در پایتخت، گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا فشار های مالی زیادی به شهرداری وارد شده  و از دولت انتظار کمک مالی داریم.

وی گفت: شهرداری تهران از سال ۶۲ که وضعیت مالی انها بر اساس قانون تغییر کرد و شهرداری ها باید به سمت خودکفایی حرکت می‌کردند، امروز شهرداری هزینه ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومانی دارد و از طرفی حدود ۵۰ درصد درامد ها از محل ساخت ساز هاست که در این شرایط محدود شده انتظار امروز ما از دولت این‌است که از مبلغ پیش بینی شده از صندوق توسعه ملی درصدی هم به شهرداری تهران اختصاص دهد زیرا شهرداری تهران ویترین شهرداری های کشور است.

سخنگوی شورای شهر تهران‌ با اشاره به مکاتبات انجام شده، افزود: مکاتبه هایی انجام شده تا در این مسیر (کمک مالی دولت به شهرداری تهران) اقداماتی صورت گیرد زیرا در شهرداری حدود ۱۴۰ هزار نفر مشغول به کار مستقیم و غیر مستقیم هستند و مطالبه ما از دولت این است که به شهرداری تهران از سوی دولت نگاه ویژه ای شود.

اعطاء در تشریح کمیته نظارت بر عملکرد مدیریت شهری در حوزه کرونا، گفت: بنا نیست نسبت به تصمیمات حوزه مدیریت بحران بخواهیم متفاوت عمل کنیم اما به دلیل وظایف مشخص شده در شورای شهر این پیشنهاد مطرح شد که کمیته ای برای نظارت بر عملکرد مدیریت شهری شکل بگیرد تا شرایط را رصد کند و پیشنهاد های شورا از جانب این کمیته به شهرداری تهران اعلام شود و باید گفت فعالیت این کمیته از روز یکشنبه اغاز می شود.

او با اشاره به بستر استفاده شهروندان از تارنمای تهران من برای کاهش مراجعه به شهرداری ها در جهت قطع زنجیره شیوع کرونا، ادامه داد: صدور پروانه ساختمانی موضوع جدی برای درامد شهرداری تهران است و ما در دو سال گذشته تلاش کردیم بیشتر فعالیت این حوزه به شکل الکترونیکی است اما باید گفت هنوز بخشی از فعالیت ها نیاز به حضور و رفت امد دارد که از این دست می توانم به فعالیت کمیته نما اشاره کنم که در جلسه هفته اخر اسفند ماه فعالیت این کمیته تعلیق شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح اخرین اقدام های شهرداری برای استقبال ماه رمضان، بیان کرد: ما پیش تر این پیش بینی نمی کردیم که کرونا تا این حد بخواهد ادامه پیدا کند اما برای اجرای برنامه های استقبال از ماه رمضان باید در هفته اینده که جلسات شورا برگزار می شود موضوع مطرح و بررسی شود.

اعطاء با اشاره به نگرانی شهروندان در باب پایان زمان معاینه فنی خودروها، گفت: محدودیتی برای معاینه فنی اعمال نشده و افرادی که معاینه فنی خودرو انها تمام شده لازم نیست برای دریافت معاینه فنی خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

نظر شما