شناسهٔ خبر: 160550 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نعمتی: هیأت رئیسه مجلس در تلاش است جلسات صحن تشکیل شود

نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس تأکید کرد هیأت رئیسه مجلس با وجود ابتلای تعدای از نمایندگان به کرونا تلاش دارد جلسات صحن برگزار شود.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به نامه انتقادی برخی نمایندگان و ادعای عدم برگزاری جلسات علنی مجلس در شرایط کرونایی، گفت: هیات رئیسه مجلس چندین جلسه برگزار کرد و در همه جلسات، موضوع برگزاری صحن علنی مطرح شد و تصمیم گرفتیم جلسات را تشکیل دهیم.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان داشت: بار اول آقای نمکی نامه ای نوشتند جلسات تشکیل نشود، ما باز اصرار کردیم صحن تشکیل شود که نهایتا هیات رئیسه جلسه ای حضوری با وزیر بهداشت  و رئیس مجلس تشکیل داد که در نهایت دکتر نمکی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا تاکید کرد که صحن علنی بنا به ملاحظات پزشکی تشکیل نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد:  این موضوع در جلسه بعدی هیات رئیسه مطرح  و تصمیم بر این شد در حال حاضر با توجه به شرایط و با وجوداینکه امکانات لازم مهیا نیست جلسات را با استفاده از فناوری دیجیتالی برگزار کنیم. بر همین اساس تصمیم گرفته شد که جلسات صحن با استفاده از این امکان برگزار شود که بار اول حدود ۹۷ نفر از نمایندگان در مجلس غیر حضوری  شرکت کردند و این روش ایراداتی داشت که بر طرف شد.

وی اظهار داشت: مجددا یعنی حدود ۱۰ روز پیش هیات رئیسه تشکیل جلسه داد، دوباره اصرار کردیم که روز ۱۰ فروردین صحن جلسه حضوری داشته باشد، تقسیم کاری بین اعضای هیات رئیسه صورت گرفت به نحوی که هر عضو هیات رئیسه تعدادی از نمایندگان را برای حضور در جلسه روز دهم فروردین مطلع کند، بنده مسئولیت اطلاع رسانی به نمایندگان سه استان را بر عهده داشتم که در واقع ۳۵ نماینده را مطلع کردم، سایر اعضای هیات رئیسه هم به نمایندگان دیگر خبر دادند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در این جلسه هیات رئیسه پروتکل هشت ماده ای مطرح شد تا تمهیدات بهداشتی صورت گیرد، صندلی ها را مشخص کردیم. از جایگاه تماشاچیان برای حضور نمایندگان استفاده شده بود، صندلی ها یک در میان و  به شکل مخالف لحاظ شد تا نمایندگان کنار هم یا پشت سر هم نباشند.

نعمتی در ادامه تصریح کرد: با این حال دکتر نمکی به عنوان مسئول ستاد کرونا مجدد نامه ای را نوشتند که در رسانه ها و صدا و سیما منعکس شد و به مجلس ارسال کردند که مجددا با تشکیل جلسات مخالفت صریح کردند.

وی عنوان کرد: به دنبال این مسئله جلسه غیر علنی  را  با استفاده از فناوری دیجیتالی برگزار کردیم که حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان در این جلسه شرکت کردند و متاسفانه تعدادی دیگر در این جلسه حضور پیدا نکردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: به این امر قانع نشدیم، هیات رئیسه مجدد تشکیل جلسه داد و بنا داریم که ۱۹ و ۲۰فروردین یعنی سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسات را داشته باشیم.  

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هیات رئیسه در این زمینه بالغ بر هشت جلسه داشته تا بتوان به هر ترتیبی که شده جلسات صحن  برگزار شود تا مجلس بتواند بر شرایط کشور نظارت بیشتری داشته باشد. حتی در جلسه دهم فروردین قرار بود وزرای بهداشت و درمان و کشور  در صحن حضور داشته باشند اما ستاد ملی مبارزه با کرونا این اجازه را نداده بود.  

عضوفراکسیون امید مجلس بیان داشت: هیات رئیسه خود را موظف می داند ترتیبی اتخاذ کند تا جلسات صحن برگزار شود، بنده در جلسات هیات رئیسه پیشنهاد داده بودم صحن در محلی دیگر از جمله  سالن شهید افراسیابی یا سالن شهید شیرودی و یا سالن شهدای هفتم تیر با همه تمهیدات برگزار شود، اما جمع بندی این شد که  امکانات لازم در این محل ها وجود ندارد و جلسه در ساختمان بهارستان برگزار شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: روزهای اول شیوع بیماری کرونا، شماری از نمایندگان مشکوک به کرونا بودند یا کرونا داشتند، که ابتلای ۲۳ نفر قطعی اعلام شده بود، البته علاوه بر این تعداد، مطلع شدیم ۴ نماینده  دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده اند. با وجود چنین شرایط و ابتلای نمایندگان به بیماری، هیات رئیسه در تلاش است که جلسات صحن در هفته آینده حضورا برگزار شود.

نظر شما