شناسهٔ خبر: 160546 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نوروزخانه راهکاری برای حفظ سلامت روان تهرانی‌ها

خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برگزاری نوروزخانه و کنسرت‌های آنلاین راهکارهایی برای حفظ سلامت روان تهرانی‌ها بوده است، گفت: پیشگیری از ایجاد بحران‌های روحی در میان شهروندان ضرورت دارد.

به گزارش «نماینده»،حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، درباره برگزاری برنامه نوروزخانه  کنسرت‌های آنلاین که توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری صورت گرفته است، اظهارداشت: با توجه به اینکه مردم باید برای حفظ سلامت و جان خود در مقابل کرونا ویروس در خانه بمانند، این اقدامات ارزنده می‌تواند مانع حضور شهروندان در اجتماعات و مراکز عمومی شود. 

وی با بیان اینکه این ابتکار منجر به افزایش نشاط مردم فرهنگ‌دوست می‌شود، عنوان کرد: برگزاری کنسرت های آنلاین و نوروز خانه باعث می‌شود تا به سبب خانه ماندن مردم دچار بحران روحی نشوند؛ چرا که سپری کردن زمان طولانی در خانه به انسان آسیب جدی می‌زند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با با بیان اینکه پیشگیری از بحران‌های روحی میان شهروندان ضرورت دارد، افزود: سرگرم شدن به مسائل هنری،فکری، ادبیات و دیگر کارهای این‌چنینی می‌تواند این معضل را رفع کند، لذا ابتکار معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران کاری ارزنده است که می‌تواند لذت در خانه ماندن را کنار خانواده دو چندان کند.

 خلیل آبادی تصریح کرد: سایر سازمان‌ها نیز باید به میزان وسع خود این اقدامات مجازی را توسعه دهند تا مردم کمتر برای رفع آسیب‌های روحی و عاطفی خود به خیابان‌ها و معابر پناه ببرند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در خصوص هزینه‌های برگزاری کنسرت‌های آنلاین نیز گفت: نسبت به نوروزگاه‌های سال‌های گذشته هزینه اضافه نشده است، اما در این شرایط برای ارتقاء سطح سلامت و سلامت روان مردم اگر بتوانیم اقدامی انجام دهیم، بسیار ارزشمند است.

نظر شما