شناسهٔ خبر: 160539 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تولید و واردات ۳۱میلیون ماسک و توزیع ۱۳میلیون لیتر الکل تاکنون

خط تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک فیلتردار بر اساس آمارهای اولیه، همزمان با شیوع کرونا و درخواست حوزه بهداشت و درمان، مجموع ماسک های سه لایه و N۹۵ تولیدی در سطح کشور تاکنون حدود ۱۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۷۲ عدد بوده و ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار ماسک N۹۵ و سه لایه نیز وارد شده است.

به گزارش «نماینده»،همچنین در این مدت، تاکنون 136 میلیارد تومان توسط شرکتهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی برای تامین اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا کمک شده است که 9 میلیون ماسک سه لایه و 2 میلیون و 300 هزار ماسک N95 تهیه و به ستاد مبارزه با کرونا در کلیه استانهای کشور اهدا شده است تا با هماهنگی وزارت بهداشت به صورت رایگان توزیع شود.

تامین ارز موردنیاز واردات اقلام بهداشتی از محل تهاتر به میزان 6.6 میلیون یورو تاکنون انجام شده است و آمادگی تامین ارز تا میزان 30 میلیون یورو نیز وجود دارد.

کاهش حقوق ورودی واردات ماسک و لباس های پزشکی، ممنوعیت موقت صادرات مواد اولیه، واسطه ای و محصولات نهایی مرتبط با مقابله با کرونا و ابلاغ دستورالعملی ویژه به کلیه شرکتهای تولیدی مرتبط برای تولید سه شیفت محصولات بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

گفتنی است؛ مجموع ماسک تولیدی تاکنون 15 میلیون و 266 هزار و 372 عدد بوده که این میزان جمع تولید ماسک سه لایه و N95 است و 14 میلیون و 887 هزار و 423 عدد از این ماسک ها توزیع شده و مابقی تولیدات در انتظار تحویل به شرکت های پخش زیرمجموعه سازمان غذا و دارو است.

از سوی دیگر، در مجموع تاکنون واردات 16 میلیون و 150 هزار ماسک N95 و سه لایه انجام شده است و واردات لباس یکسره (گان) 540 هزار عدد بوده است.

وزارت صمت همچنین در این بازه زمانی، تامین و توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم برای ایجاد ثبات در بازار را در دستور کار قرار داده و حدود 4 میلیون تن کالای اساسی در گمرک منتظر تامین ارز توسط بانک مرکزی است.

همچنین مجموع تولید الکل بیش از 6 میلیون لیتر و مجموع توزیع الکل بیش از 13 میلیون لیتر بوده که مابقی توزیع الکل انجام شده از محل دپوی الکل بوده است که به این آمار اضافه شده است.

همچنین 280 تن الکل ظرف هفته جاری واردات شد که یک هزار تن الکل نیز ثبت سفارش شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما