شناسهٔ خبر: 160536 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قوه‌قضائیه با قانون‌شکنان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برخورد کند

پورمختار عضو کمیسیون قضائی مجلس گفت: اگر اشخاصی می‌خواهند طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و آن را مختل کنند، قوه قهریه، دستگاه قضا و نهادهای نظامی و انتظامی باید با آنها برخورد جدی داشته باشند.

به گزارش «نماینده»،محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار داشت: طرح مذکور دارای وجه فرهنگی است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی و به مردم اطلاع‌رسانی شود، این طرح باعث تأمین سلامت آنها و همچنین افزایش سرعت عمل در قطع زنجیره انتقال می‌شود.

وی با بیان اینکه باید وجه فرهنگی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مردم نهادینه  شود، افزود: وجه فرهنگی باعث می‌شود که مردم با یکدیگر و همچنین عوامل اجرایی تعامل و همکاری داشته باشند تا  هر چه زودتر از این بحران عبور کنیم.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ادامه داد: مسئولان مربوطه پس از بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسیده‌اند که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند زنجیره شیوع ویروس را قطع کند و ضمن پیشگیری، درمان را هم انجام دهند؛ چراکه اگر این موضوع طولانی شود، علاوه بر اینکه مردم خسته می‌شوند، هزینه‌های جانی و مالی آن نیز افزایش مییابد.

پورمختار با تأکید بر اینکه قرنطینه خانگی باید ادامه داشته باشد، اضافه کرد: اجرای قرنطینه را باید به عنوان یک خط قرمز در نظر بگیریم، زیرا اگر رعایت نشود، برنامه‌ها و اقداماتی که دستگاه‌های ذی‌ربط برای ریشه‌کنی این ویروس، انجام داده‌اند تأ‌ثیر خود را از دست داده و باید تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و همچنین بخشهای مختلف، ادامه یابد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس اظهار داشت: مردم باید شرایط ویژه را درک و با مسئولان همکاری کنند تا از این بحران عبور و اعلام کنیم که با همراهی و همکاری مردم توانستیم سریع‌تر از سایر کشورها جلوی شیوع ویروس را گرفته و آن را ریشهکن کنیم.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه برخورد با افرادی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و قانون را زیر پا می‌گذارند و با سهل‌انگاری، باعث آسیب مردم می‌شوند، مورد توجه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد، گفت: اگر اشخاصی می‌خواهند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده، آن را مختل و هنجارشکنی کنند،  قوه قهریه، دستگاه قضا و نهادهای نظامی و انتظامی باید با آنها برخورد جدی داشته باشند.

نظر شما