شناسهٔ خبر: 160505 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون قضایی مجلس: ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری از ضروریات برای تحقق شعار سال است

پورمختار// عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: تضمین امنیت سرمایه‌گذاری از ضروریات در بحث تحقق شعار سال است و ما برای جهش تولید نیازمند تضمین امنیت در این بخش هستیم.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: جهش تولید نیازهای ما را در بخش‌های مختلف تأمین می‌کند که از مهمترین آن می‌توان به ایجاد اشتغال اشاره کرد. 

وی افزود: از سوی دیگر توجه به تولید و حرکت این بخش وابستگی ما را به درآمدهای نفتی کاهش داده و حتی از بین می‌برد و موجب توسعه صادرات می‌شود. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ از سوی دیگر با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان و مشکلاتی که ما در بحث واردات داریم، توسعه بخش تولید و جهش در این بخش ما را از واردات بسیاری از کالاها بی‌نیاز می‌کند و همین مسئله کمک زیادی را در حوزه اقتصادی به ما خواهد کرد. 

پورمختار خاطرنشان کرد: همانطور که در مواردی اهمیت تولید ذکر شد، پیشرفت در این بخش می‌تواند توسعه همه‌جانبه را برای ما به همراه داشته باشد و ما از مزایای آن بهره‌مند شویم. 

وی ادامه داد: قوه سه‌گانه با تصمیمات خود باید حمایت‌های لازم را از بخش تولید به عمل آورند و به طور مثال دولت باید از کسانی که ایده‌های نو در این زمینه دارند اما امکان سرمایه‌گذاری ندارند حمایت‌های لازم را به عمل آورد و قوه مقننه نیز انجام امور را با قانونگزاری‌ها تسهیل کند. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: یکی از مسائل مهم تضمین اهمیت سرمایه‌گذاری است و یکی از مشکلاتی که ما امروز با آن مواجه هستیم، احساس ناامنی از سوی سرمایه‌گذاران چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی است و لازم است تا این امنیت تضمین شود و قوه قضائیه همانطور که به طور جد با مفاسد برخورد می‌کند، در این زمینه هم اقدامات لازم را داشته باشد. 

نظر شما