شناسهٔ خبر: 160482 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پارلمان یازدهم بر کاهش فرارهای مالیاتی تمرکز کند

گودرزی منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید مجلس آتی برکاهش فرارهای مالیاتی تمرکز ویژه‌ای داشته باشد گفت: مشکل کمبود قانون نداریم بلکه مشکل نظارت داریم لذا باید شاهد اقدامات موثر نهادهای نظارتی باشیم.

به گزارش «نماینده»،عباس گودرزی منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم، درباره اولویت‌های مجلس آتی اظهار داشت:در شرایطی که کشور به سر می‌برد اولویت اولمان باید مباحث اقتصادی و رفع دغدغه‌های مردم باشد.

وی افزود: هم افزایی با دولت برای برون رفت از مشکلات اقتصادی از سوی مجلس یازدهم هم بسیار اهمیت دارد. 

منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در دوران تحریم‌ها به سر می‌بریم و فشارهای همه جانبه اقتصادی از سوی آمریکا و دشمنانمان را تجربه می‌کنیم اقتضا می‌کند که ظرفیت‌های درونی کشورمان را فعال کرده و بتوانیم با اتخاذ راهکارهای مناسب وابستگی‌هان به فروش درآمدهای نفتی کاهش دهیم.

گودرزی گفت:باید در خصوص برخی منابع درآمدی در کشور تجدید نظر اساسی کنیم.

** مجلس یازدهم برکاهش فرارهای مالیاتی تمرکز کند

وی افزود:‌ متاسفانه در طول سال‌های گذشته نه لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس با موضوع اصلاحات اساسی و ساختاری اقتصادی داده شد و نه مجلس موفق شد در قالب طرح برخی از این اصلاحات را در کشور انجام دهد و همین موضوع باعث شده است در طول 2 سال اخیر مسائل اقتصادی و معیشتی فعلی به کشورمان تحمیل شود.

منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که باید ساختار بودجه اصلاح شود اما ما امروز شاهد هستیم که این اصلاحات به صورت اساسی صورت نگرفته است.

گودرزی با اشاره به فرار مالیاتی سرمایه‌داران گفت: متاسفانه حجم این فرارهای مالیاتی بسیار بالاست و همین مسئله می‌توانند از اولویت‌های مجلس یازدهم باشند.

** مشکل اصلی کشورمان، نظارت است نه قانون

وی افزود: با توج به نقش نظارتی که مجلس می‌تواند بر سازوکار و فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی و مجریه داشته باشد اقتضا می‌کند قوه مقننه بخش عمده‌ای از وقت جلسات کمیسیون‌ها و نشست علنی مجلس را برای تقویت نظارت و توجه بیشتر به ابعاد نظارتی مجلس کند.

منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم  گفت:‌ ما امروز مشکل کمبود قانون نداریم بلکه مشکل نظارت داریم. 

گودرزی خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌ها باید طبق برنامه زمانبندی شده و مشخص در حوزه‌های کاری خود به مردم پاسخگو باشند و هر کجا نیاز به وضع قانون دارد با همکاری و هم افزایی بین مجلس و دولت باید خلاء های قانونی را شناسایی کنیم و بتوانیم قانونگذاری صحیحی انجام دهیم. 

** مالیات بر عایدی سرمایه را عملیاتی کنیم

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی، کابینه، وزارتخانه‌ها بایستی با توان مضاعف و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به میدان بیایند. ضمن اینکه مجلس هم باید به عنوان یک پشتوانه برای دولت بتواند در این مسیر حرکت کند.

منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد:‌ معافیت‌های مالیاتی و فرارهای مالیاتی پیش بینی منابع و پایه‌های جدید مالیاتی مانند مالیات بر عایدی سرمایه که متاسفانه طرح آن بعد از گذشت یک سال هنوز در دستور کار مجلس قرار نگرفته است باید در مجلس یازدهم به عنوان اولویت به آن نگاه شود.

گودرزی گفت: باید در مجلس یازدهم تلاش بیشتری کنیم تا وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم. 

وی افزود: مجلس آتی باید نظارت ویژه‌ای بر ذخایر ارزی و بازار ارز که متاسفانه در طول سال‌های گذشته به تاراج رفت، داشته باشد. 

** برخی مشکلات در کشورمان مربوط به تحریم‌ها نیست

منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم تاکید کرد: با تشدید نظارت مجلس در کنار اقدامات قانونی دستگاه قضایی و حضور فعال و مؤثر نهادهای نظارتی و با تعامل و هم افزایی با دولت می‌توانیم از گردنه فعلی عبور کنیم که البته این موضوع مستلزم آن است که قوای سه‌گانه این اراده را داشته باشد تا با تمام توان در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارند.

گودرزی گفت: امیدوارم مجلس یازدهم مجلسی باشد که نقاط قوت مجالس قبل را داشته باشد و نقاط ضعف مجالس پیشین را اصلاح کند. ضمن اینکه امیدوارم مجلسی مومن، کارآمد، انقلابی و آماده در میدان برای رفع مشکلات مردم شکل بگیرد.

وی افزود:‌گاهی اوقات مشکلات درونی کشورمان مربوط به تحریم‌ها نیست و متاسفانه بیشتر از ناشی از خود تحریمی است و حتی برخی از واحدهای تولیدی که هم اکنون در صحنه اقتصاد کشور فعال هستند با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند.

منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم گفت:‌ما نه تنها باید به فکر ظرفیت‌های جدید تولیدی در کشور باشیم بلکه بایستی توجه و اهتمام ویژه‌ای برای فعال کردن ظرفیت‌های جدید داشته باشیم.

گودرزی اظهار داشت:‌برخی سرمایه‌داران اعتبارات زیادی را برای خرید تجهیزات و امکانات در کارخانه‌های خود دارند اما با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند که این امر برای کشور خسران است.

وی افزود: متاسفانه مافیا و دلال اجازه توزیع مواد اولیه بین واحدهای تولیدی نمی‌دهند و همین موضوع باعث نیمه فعال ماندن واحدهای تولیدی‌مان شده است.

منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس یازدهم باید پیچ و خم سرمایه‌گذاری در بخش تولید و اشتغال کشور را کاهش دهد. این در حالی است که بروکراسی اداری موجب پشیمانی تعداد زیادی از این افراد برای سرمایه‌گذاری شده است.

گودرزی گفت: باید مجلس یازدهم بکوشد فرایندهای اداری کشورمان را کوتاه کرده و گیرهای صدور مجوزها را بکاهد. ضمن اینکه در مسیر کسب و کار و تولید تسهیل ایجاد کند. 

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم می‌تواند قوانین دست و پا گیر را در کمیسیون‌های تخصصی شناسایی کرده و با تعامل صاحبان صنعت و تولید و کارگر و کارفرما آنها را اصلاح کرد.

منتخب مردم بروجرد در مجلس یازدهم افزود: مجلس یازدهم می‌تواند با حضور فعالانه واحدهای تولیدی موانع پیش روی اشتعال کشور را بردارد و نمی‌توانیم فقط در مقام تئوری و نظر قانونی مکتوب بنویسیم که کارآیی ندارد.

گودرزی گفت:‌مجلس یازدهم باید اولویت ویژه‌ای به تولید، اشتغال و فعال کردن ظرفیت‌های تعطیل و معطل در کشور و ایجاد ظرفیت‌های جدید قائل شود. ضمن اینکه با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی می‌توانیم بر دیگر مسائل کشور فائق آییم که می‌توانم به آسیب‌های اجتماعی اشاره کنم.

نظر شما