شناسهٔ خبر: 160469 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روشنفکرنماها حاضرند مردم را فدای دریوزگی خود مقابل آمریکا کنند

میر سلیم منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه روشنفکرنماها در موضع باطل خود لجاجت می‌ورزند، گفت: برخی حاضرند مردم فدا شوند تا آنها با دریوزگی، مذاکرات بی‌فرجام با آمریکا را ادامه دهند.

به گزارش «نماینده» ، سید مصطفی میرسلیم منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر بی‌صبری برخی مسئولین و روشنفکرنماها گفت: روشنفکرنما کسی است کعبۀ آمال و آرزوهایش آمریکا و اروپا است البته از نظر رفاه طلبی و زندگی دنیوی و خوش‌گذرانی و بی قیدی و نه لزوماً دستیابی به پیشرفت علمی و حرکت شتابان در صحنۀ فناوری چراکه بعضی از روشنفکرنماها در منتهای ناباوری، حتی ایران و ایرانی را فاقد قابلیت دستیابی بدان پیشرفت‌ها می‌دانند،

روشنفکرنماها از پیشرفت‌های علمی کشور قلبا ناراحتند

وی افزود: عناصر این جریان از اینکه می‌بینند به پیشرفت‌های انکارناپذیری در تولید علمی در زمینه‌های هوافضا، مکانیک پرتاب و هدایت موشکی، نانوفناوری و…دست یافته‌ایم قلبا ناراحتند.

میرسلیم تاکید کرد: آنها گمان می‌کنند و معتقدند تنها راه نجات کشور، سازش با آمریکا و اروپا است و حتی با اینکه فهمیده‌اند اساساً اروپا اگر استقلال رأی داشته باشد قطعاً استقلال عمل ندارد و بشدت از اقدام برخلاف منویات آمریکا هراس دارد، اما سر تعظیم در مقابل اروپا فرود آوردن را مقدمه و علامت سازش با آمریکا می‌دانند.

روشنفکرنماها خسارات هنگفتی به صنعت هسته‌ای زدند

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: روشنفکرنماها چون آمریکا را به نوعی ارباب خود می‌دانند در ابراز سرسپردگی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند؛ نمونۀ آن مذاکرات برجامی است که وقتی در مذاکره باز شد آن روشنفکرنماها حتی در اجرای نسخۀ برجامی که هنوز نه به بار بود و نه به دار، پیش‌دستی کردند و خسارات هنگفتی به صنعت هسته‌ای ما وارد آوردند که جبران آن خسارات امروز بیش از صد میلیارد دلار هزینه بر کشور ما تحمیل خواهد کرد، بدون آنکه مطمئن باشیم کاملاً به همان نقطۀ قبل از برجام می‌رسیم.

میرسلیم تاکید کرد: آنها چون با ساده لوحی یا بی‌هویتی خویش، فکر می‌کردند آن مذاکرات سریعاً به نتیجۀ مورد نظرشان می‌رسد همۀ فعالیت‌های اساسی و حتی بعضاً جاری کشور را معطل به اصطلاح موفقیت در مذاکرات نمودند و بسیاری از کشورهای دوست را به آزردگی کشاندند، در حالی که اگر قدری مطالعات تاریخی خود را عمق می‌بخشیدند، می‌فهمیدند که آمریکا با کینه‌توزی خود نسبت به اسلام و ایران، جز به ذلت مسلمانان و تسلیم صریح ایران برای اجبار به کنارگذاشتن ارزش‌های آرمانی‌اش، فکر نمی‌کند و راضی نمی‌شود.

روشنفکرنماها حاضرند مردم را فدای دریوزگی خود مقابل آمریکا کنند

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: البته این نکته را امروز، با خباثت‌هایی که امریکا از خود نشان داده است، اغلب مردم فهمیده‌اند ولی روشنفکرنماها متأسفانه در موضع باطل خود لجاجت می‌ورزند. برخی حتی حاضرند مردم فدا بشوند تا آنها با نوعی دریوزگی، مذاکرات بی‌فرجام را به خیال خام خود به رفع تحریم‌های ظالمانه برسانند، در حالی که رفع تحریم‌ها و شکستن شاخ غول و طاغوت استکبار نیاز به الهام گرفتن از فرآیند اشداء علی الکفار دارد.

مشکلات و معضلات کشور با فرصت سوزی روشنفکرنماها بر هم انباشته شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی مردم و رفع معضل بیکاری، یک شبه میسر نیست. اگر فرض کنیم تدبیر مناسب اندیشیده و بر مبنای آن برنامه ریزی شده باشد و مسئولان طرح‌های اجرایی لازم را آماده و نیروی انسانی مناسب را گردآوری کرده و کارگاه‌های لازم را تشکیل داده باشند، که اینها همه نیازمند تفکر و تأمل و هماهنگی است و روزها بلکه هفته‌ها زمان می‌برد، اجرای طرح‌ها ماه‌ها و در مواردی سال‌ها فرصت نیاز دارد.

میرسلیم گفت: وقتی روشنفکرنماها با امید واهی خود فرصت‌ها را سوزاندند، مشکلات و معضلات مختلف بر هم انباشته شد و ترکیب آنها بر پیچیدگی مسائل افزود و انحراف‌ها و مفاسد بارز گردید، پس راه‌حل‌ها را سخت‌تر، طولانی‌تر و پرهزینه‌تر کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: خدا می‌داند برای هر سال فرصت سوزی چند سال باید زحمت کشید و از جان مایه گذاشت تا گره‌ها کاملاً بازو عادات انحرافی اصلاح و آنچه تخریب شده بازسازی و فعال شود.

نظر شما