شناسهٔ خبر: 160466 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباسی: شعار سال باید به صورت راهبردی و عملی تحقق یابد

عباسی 2 عباسی گفت: برای جهش تولید بخش خصوصی به عنوان مولد اقتصادی باید فعال و در استان‌ها پنجره واحد ایجاد شود و همچنین در شش ماهه دوم سال بیلان کاری ارائه و جایگاه تولید نسبت به گذشته اعلام شود.

به گزارش «نماینده»، اسداله عباسی،  با یادآوری نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید، گفت: سال ۹۸ توسط رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شد و علیرغم اینکه از سوی مسئولان اقداماتی برای تحقق آن انجام شد و بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شدند و صدها شرکت و بنگاه تولیدی که تعطیل بودند فعالیت خود را آغاز کردند اما متاسفانه از همه ظرفیت های کشور برای تحقق آن استفاده نشد در حالی که می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به شعارهای پیشین تاکید کرد و افزود: برای تحقق شعار امسال باید رشد شتاب دهنده داشته باشیم و اقداماتی انجام دهیم که به وضعیت موجود اقتصادی سرعت دهیم زیرا پاسخگوی همه اقشار و آحاد جامعه نیست البته بخش اشتغال هم باید سر و سامان یابد و وقتی تولید رونق، رشد و جهش پیدا کند بهبود اشتغال را در پی دارد.

وی ادامه داد: اگر سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کرد و از سویی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بیکار به جمع بیکاران اضافه شود موجب افزایش بیکاری، فقر و حاشیه‌نشینی ایجاد می شود بنابراین باید گامی جدی برای بهبود وضعیت تولید برداریم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت های کشور برای رونق و جهش تولید استفاده کرد، گفت: از ظرفیت های کشور مانند معادن، صنایع کوچک، هایتک و اقتصاد دانش بنیان باید استفاده و در واقع در تولیدات دانش بنیان و نانو می توان نه تنها در منطقه بلکه با دنیا رقابت کرد و امروز نیاز به استفاده از چنین ظرفیت هایی داریم.

عباسی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان برای جهش و رونق تولید، ادامه داد: نخبگان زیادی در کشور داریم که می توانیم از ظرفیت آنها استفاده کرد؛ در بخش کشاورزی ظرفیت‌های زیادی داریم که نتوانستیم آنها را به سطح مطلوب برسانیم در حالی که که بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه به محصولات کشاورزی،   فرآورده‌های لبنی و گوشتی ما نیاز دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:  به جای اینکه دست نیاز به سمت کشورهای دیگر دراز کنیم اگر همگی همت و تلاش کنیم می توان نیازها را برآورده کنیم و در مسیر جهش تولید موفق باشیم.

وی با بیان اینکه مجلس می تواند در بخش هموار کردن مسیر به دولت کمک کند، گفت: اگر برای این کار نیاز به اصلاح و تصویب قانون باشد مجلس ورود می کند و همچنین اگر دولت در بخش کسب و کار و رونق تولید نیاز به کمک دارد قوه قضاییه و همه دستگاه ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه به خوبی نتوانستیم از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی ها استفاده کنیم، تصریح کرد: بخش خصوصی به عنوان مولد اقتصادی باید فعال شود و  در استان‌ها پنجره واحد ایجاد کرد؛ استان‌ها باید بر اساس آمایش سرزمینی تقسیم شوند زیرا هر استانی ظرفیت خاص خود را دارند البته نباید تنها به استان های خاصی توجه کنیم که موجب افزایش مهاجرت ها  و  گسترش حاشیه نشینی شود.

عباسی با تاکید بر اینکه شعار سال باید به صورت راهبردی و عملی تحقق یابد، گفت: شعار سال راهبردی است و تئوری و نظری نیست بنابراین باید به همه جوانب توجه کنیم و  بخش تولید را به عنوان یک استراتژی قرار دهیم که بتوانیم به جایگاه مد نظر دست یابیم و در شش ماهه دوم سال بیلان کاری ارائه و جایگاه تولید را نسبت به گذشته اعلام کنیم و این به معنای جهش و سرعت بخشیدن به افزایش تولید است.

نظر شما