شناسهٔ خبر: 160453 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

مردم عید را در خانه بمانند/ سرعت انتقال بیماری کرونا بالاست

حسن رسولی یک عضو شورای شهر تهران از مردم خواست عید را در منزل بمانند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

به گزارش «نماینده»، حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران  به اهمیت حضور خانواده‌ها در منزل و خودداری از عیدددیدنی بر اساس رسم هرساله گفت: بر اساس نظرات مراجع ذیصلاح یکی از مهمترین عوارض ویروس کرونا سرعت بالای انتشار و شیوع آن است، در نتیجه طبعا روابط و مناسبات افراد که در بین آنان احتمال وجود افراد مبتلا و یا ناقل هم می‌رود، یکی از چرخه‌های سرعت پیدا کردن انتشار این ویروس واگیردار است.

وی ادامه داد: بر این اساس در حوزه اجتماعی و عمومی تاکید موکد بر دوری از حضور هرچه بیشتر در اجتماعات انسانی است چراکه این عدم حضور و رعایت همگانی باعث قطع شبکه انتقال بیماری می‌شود و در بعد فردی نیز تاکید فراوانی بر رعایت بهداشت فردی و محیطی به ویژه مبادرت کردن به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و سایر مواد ضدعفونی کننده است.

رسولی خاطرنشان کرد: در نتیجه من به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر و روستای تهران عاجزانه از آحاد مردم تهران تقاضا می‌کنم که به این دو توصیه موثر و کارآمد توجه کنند و با انجام دو عمل پیشگیرانه در صف مقابله با انتقال این بیماری قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تمامی اعضای شورای شهر تهران به نمایندگی که از مردم داریم، در جلسات مختلف شورا حضور داریم تا کوچکترین اختلالی در مقابله این بیماری ایجاد نشود و بسیاری از همکارانمان در حوزه شهری اقدام به ضدعفونی کردن معابر می‌کنند در نتیجه این مساله نیازمند حضور و پشتیبانی همگانی مردم است تا ضریب آثار و پیامدهای اجتماعی بیماری کرونا را کاهد می‌دهد و ملتمسانه از مردم می‌خواهم که در خانه بمانند و امیدوارم که با پیگیری مردم بر این بیماری فائق شویم.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند تا بتوانند در کنار جامعه درمانی و بهداشتی هرچه زودتر در مقابله با این بیماری به موفقیت‌های چشمگیر برسیم.

نظر شما