شناسهٔ خبر: 160425 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تصویب لایحه مالیات بر عایدی سرمایه اولویت اصلی مجلس یازدهم

صدیف بدری/43 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون عمران مجلس یازدهم در نخستین گام باید دولت را مکلف به ارائه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن کند تا از این طریق بتوان بازار را مدیریت کرده و با سوداگران و دلالان مقابله کرد.

به گزارش «نماینده»،صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اولویت مجلس یازدهم در حوزه عمران، گفت: به طور حتم مهم ترین اولویت کمیسیون عمران مجلس در دوره یازدهم، ساماندهی بازار مسکن است، در سال های اخیر قیمت مسکن به دلایل مختلف دچار تلاطم و تنش شده و این مسئله مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

ماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس یازدهم در نخستین گام باید دولت را مکلف به ارائه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن کند تا از این طریق بتوان بازار را مدیریت کرده و با سوداگران و دلالان مقابله کرد، قطعا در صورت تصویب این لایحه بازار مسکن نسبت به گذشته تلاطم نخواهد داشت.

وی گفت: لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسیری را برای سرمایه گذاری سالم در حوزه اقتصاد ایجاد می کند و با تصویب و اجرای این لایحه دیگر شاهد هجوم نقدینگی به بازارهای اقتصادی نخواهیم بود، اتفاقی که در سال های اخیر در بازارهایی مانند ارز، مسکن، خودرو و طلا رخ داد.

مدیریت حوزه مسکن و بهبود این بخش نیازمند قانون نویسی جدید نیست

بدری تصریح کرد: قطعا مدیریت حوزه مسکن و بهبود این بخش نیازمند قانون نویسی جدید نیست، بلکه نحوه اجرای قانون باید تغییر کند که این مسئله جزء اولویت ها و سیاست های اصلی مجلس یازدهم خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی اقدام به اجرای طرح ملی مسکن کرده، البته هنوز این طرح در مرحله ثبت نام است، اما قطعا مجلس یازدهم می تواند روند اجرای این پروژه را سرعت ببخشد.

دولت در حوزه مسکن در دوره یازدهم مجلس به چالش کشیده خواهد شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: قطعا دولت در حوزه مسکن در دوره یازدهم مجلس به چالش کشیده خواهد شد و باید ریل گذاری دقیق و صحیحی برای بهبود وضعیت این بخش صورت گیرد.

نظر شما