شناسهٔ خبر: 160420 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جهش تولید شعاری دوراز دسترس نیست/ریشه کن شدن بیکاری امکان پذیراست

محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه شعار «جهش تولید» شعاری دور از دسترس نیست گفت: تحقق این شعار یک شرط مهم دارد و آن نهراسیدن از سختی ها، مشکلات و فشارها است.

به گزارش «نماینده»،آیت الله محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در رابطه با نامگذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در رابطه با شعار سال، حقیقتاً می‌توان گفت مقام معظم رهبری نبض شرایط خاص و احساسی که در جامعه ما وجود دارد و نیازهایی که هست را کامل درک می‌کنند و در نظر می‌گیرند و متناسب با این شرایط شعار سال را تعیین می‌کنند.

وی عنوان کرد: هیچ تردیدی نیست که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تنها راه برون رفت از این مشکلات تکیه بر توان داخلی، بالا بردن کیفیت و کمیت تولید و بی نیازی از بیگانه و خارج از کشور است. لذا تقریباً می‌توان گفت شعار سال ۹۹ دنباله همان شعار سال گذشته است، یعنی ضرورت و نیازی که برای افزایش توجه به تولید، اشتغال و افزایش توان اقتصادی کشور وجود داشته، تغییر نکرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: لذا امسال هم از همین واژه تولید استفاده کردند لیکن تفاوتی که با گذشته وجود دارد این است که سال گذشته آغاز این حرکت بود و لذا از کلمه «رونق» استفاده شد. خدا را شکر که علی رغم همه مشکلات و کمبودها به برکت تلاش‌های مردم و مسئولین به خصوص جوان‌های تحصیل کرده کشور در شرکت‌های دانش بنیان، می‌توان گفت قدم‌های خوبی در جهت رونق تولید برداشته شد.

آیت الله محمدی عراقی بیان کرد: البته کافی نیست و هنوز جای کار بسیار وجود دارد و همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند ظرفیت کشور بسیار بیش از اینها است. شاید بتوان گفت ما می‌توانیم ده‌ها برابر این رونق را افزایش دهیم. لذا ایشان امسال از واژه «جهش» استفاده کردند و واقعاً این دور از انتظار نیست. ما این توانایی را داریم و واقعاً کشور ما بسیار کشور پر نعمتی است.

وی خاطرنشان کرد: ما استان‌هایی در این کشور داریم که اندازه چند کشور ظرفیت دارد. ما استان‌هایی داریم که آب و هوای چهار فصل را در یک زمان دارد. کمتر کشوری در دنیا چنین نعماتی را دارد. متأسفانه ما به نعمت‌هایی که خدا به ما عطا کرده است توجه نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه شعار «جهش تولید» شعاری دور از دسترس نیست، گفت: منتهی تحقق این شعار یک شرط مهم دارد و آن نهراسیدن از سختی‌ها، مشکلات و فشارها است. الحمدلله از نظر منابع انسانی که مهمتر از امکانات مادی است؛ کشور ما بسیار غنی است و به کمک نسل جوانِ تحصیل کرده پر تلاش و پر انرژی که بزرگترین سرمایه کشور هستند و به همت مردم و مسئولین بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری سال ۹۹ انشاالله سال جهش تولید و رونق اشتغال باشد.

آیت الله محمدی عراقی در پایان تصریح کرد: تولید که افزایش پیدا کرد رابطه نزدیکی با اشتغال دارد و امیدوار هستیم در این سال علی رغم اینکه ریشه کن شدن بیکاری امکان پذیر است، حداقل از نرخ بیکاری که نگرانی خانواده‌های ما است به مقدار زیادی کاسته شود.

نظر شما