شناسهٔ خبر: 160405 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عباسی جزئیات نحوه برگزاری جلسه هفته آینده مجلس را تشریح کرد

اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نحوه برگزاری جلسه علنی هفته آینده مجلس را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه علنی مجلس در روز (یکشنبه ۱۰ فروردین) گفت: جلسه علنی مجلس با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت برگزار می شود.
وی یادآور شد: آقای نمکی وزیر بهداشت پیش از این با برگزاری جلسات علنی و غیر علنی مجلس به شکل عادی، مخالفت کرده بود که هیئت رئیسه برای برگزاری جلسات پارلمان ۲ سناریو تعریف کرد که یکی برگزاری جلسات به روال گذشته و با در نظر گرفتن مسائل بهداشت به دلیل شیوع ویروس کرونا مانند رعایت فاصله ها و دوم اینکه جلسات به صورت مجازی برگزار شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت:تا کنون ۲ جلسه علنی نیز به صورت مجازی برگزار شده اما به دلیل پیچیدگی های که وجود دارد برگزاری کامل جلسات به این شیوه زمانبر خواهد بود بنابراین با توجه به اینکه مجلس نسبت به شرایطی که برای کشور به وجود آمده وظایفی  دارد؛ تصمیم گرفته شد که جلسه علنی مجلس در هفته آینده برگزار شود.

عباسی با بیان اینکه مدت زمان این جلسه ۳ ساعت و از ساعت ۹ تا ۱۲ است، ادامه داد: بخشی از این جلسه به صورت علنی و بخش دیگر غیر علنی است و آقایان مسعود نمکی وزیر بهداشت و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور میهمان این جلسه نمایندگان هستند.
نمایده مردم رودسر در مجلس درباره دستورکار این جلسه عنوان کرد: قرار است تا وزیر بهداشت و کشور گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و اقداماتی که دستگاههای اجرای برای کنترول این ویروس انجام داده اند به نمایندگان ارائه دهند و در بخش دیگر راهکارهای لازم برای تحقق شعار سال (جهش تولید) بررسی خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره حضور خبرنگاران در مجلس برای پوشش جلسه قوه مقننه، بیان داشت خبرنگاران می توانند طبق روال گذشته برای پوشش جلسه در مجلس حضور داشته باشند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمالا محدودیتهایی در نظر گرفته شود.

نظر شما