شناسهٔ خبر: 160398 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

روایت تابش از دومین جلسه مجازی مجلس؛

حضور نزدیک به صد نماینده مجلس در دومین جلسه آزمایشی مجازی مجلس

جلسه مجازی مجلس نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی در تشریح دومین جلسه آزمایشی مجازی مجلس، گفت: در این جلسه تاکید شد که در موضوع تحقق شعارسال باید واقعیات کشور و عرصه بین المللی مدنظر قرار گیرد و برنامه جامعی با استفاده از نظرات متخصصان و تولیدگران تدوین و موانع پیش‌رو برطرف شود.

به گزارش «نماینده»، «محمدرضا تابش»  گفت: در دومین جلسه آزمایشی مجازی مجلس شورای اسلامی که نزدیک به صد نماینده مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، درباره موضوعات چگونگی برگزاری جلسات علنی مجلس با رعایت ملاحظات بهداشتی در صحن علنی و در صورت ضرورت از طریق فضای مجازی؛ پیامدهای ویروس کرونا در عرصه های مختلف کشور و نقدتصمیمات اتخاذ شده و ارائه پیشنهادات تکمیلی و راهکارهای تحقق شعار سال، بحث وتبادل نظر شد.

به گفته نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، رییس مجلس در این جلسه با تبریک سال نو و قدردانی از زحمات دست اندرکاران مقابله با ویروس کرونا و تشریح علل اتخاذ برخی تصمیمات اعلام شده در این باره وضرورت نگاه مجدانه و واقع بینانه به موضوع تحقق شعار سال عنوان کرد که تلاش بر این است تا جلسات مجلس به شکل حضوری و با رعایت فاصله و استفاده از صحن و جایگاه تماشاچیان در محل فعلی مجلس برگزار شود که البته برای رای گیری غیرالکترونیک باید راهکار قانونی پیداکنیم.

تابش به نقل از رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درعین حال شبکه مجازی مجلس نیز آماده بهره‌برداری است تا در صورت ضرورت از آن در جهت تشکیل جلسات علنی مجلس استفاده شود.

وی افزود: دراین مقطع ستادملی مبارزه با کرونا تشخیص داد جلسات علنی مجلس فعلا تشکیل نشود. اما معتقدم با رفع موانع، مجلس باید به شکل فعال جلسات خویش را تشکیل دهد.

تابش با بیان اینکه مجلس پیشمرگ مردم است و باید طنین صدای همه اقشار و در مقاطع حساس کنار آنها باشد، افزود: در موضوع تحقق شعا رسال باید واقعیات کشور و عرصه بین‌المللی مدنظر قرارگیرد و برنامه جامعی با استفاده از نظرات متخصصان وتولیدگرایان تدوین و موانع فرارو، برطرف شود.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه مجازی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه تاکید شد که درخصوص مقابله با کرونا، قطع زنجیره انتقال و اتکا به تجربیات کشورهای موفق و اهتمام جدی درعمل کارساز است.

وی گفت: درپایان جلسه مجازی امروز مجلس  با رای نمایندگان، مقرر شد که در جلسه بعدی از وزیربهداشت و درمان و دست اندرکاران ارشد مقابله با کرونا دعوت شود در مجلس حضور یابند و گزارش اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده را به استحضار نمایندگان برسانند. همچنین کمیسیون حمایت از تولید ملی با اخذنظر نمایندگان و صاحب نظران درخصوص چگونگی اهتمام مجلس فعلی و مجلس آینده به تحقق شعار سال نقشه راهی را تدوین و ارائه کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار  رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارشهای موثق از بازگشت به کار برخی از کارخانه‌های راکد یا تعطیل، افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، به میدان آمدن شرکتهای دانش‌بنیان و برداشتن گام‌های جدی در پژوهش و تحقیق به‌عنوان سرچشمه تولید، گفتند: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحبنظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاههای مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

ایشان با تأکید بر اینکه باید با کار ده برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با جمع‌بندی سخنانشان در خصوص نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

نظر شما