شناسهٔ خبر: 160381 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جوکار: مجلس یازدهم با نظارت بیشتر، معوقات بانکی را به سمت تولید هدایت کند

حاشیه بازدید «محمدصالح جوکار» نماینده یزد از پایگاه اطلاع رسانی «نماینده» منتخب یزد در مجلس یازدهم گفت: بخش مهمی از معوقات بانکی در بخش تولید به کار گرفته نشده است و مجلس یازدهم باید با اعمال نظارت بر دولت دوازدهم این مشکل را هم برطرف کند.

به گزارش «نماینده»،محمدصالح‌ جوکار منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم، درباره اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار داشت: باید با توجه به مطالباتی که مردم از کشور داشته و بیشتر مربوط به مباحث اقتصادی و معیشتی است باید مجلس و دولت در این رابطه گام‌های عملیاتی بردارند.

وی افزود: مجلس یازدهم باید اولویت ویژه‌ای برای رفع دغدغه معیشتی و اقتصادی مردم داشته باشد و بکوشد ضمن موظف کردن دولت به اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت برای برون‌رفت از مشکلات تلاش ویژه‌ای صورت گیرد تا اقدامات مثبتی برای بهبود وضعیت و ثبات اقتصادی و کمک به مردم انجام شود.

** توجه ویژه مجلس یازدهم به دانش بنیان‌ها

منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم تصریح کرد: در مباحث اقتصادی موضوعات دیگری نظیر اشتغال جدید و رفع بیکاری و بکارگیری نیروهای جوان و نخبه و توسعه بازار کار برای رفع نیازهای شغلی جوانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی گفت: در سال جاری باید توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و رفع نیازهای آنان صورت گیرد.

جوکار گفت: بیش از 30 درصد واحدهای تولیدی کشور به دلیل مشکلات نقدینگی و گردش پایین مالی تعطیل شده و بقیه این واحدها هم نیمه‌فعال هستند که باید بکوشیم در سال جهش تولید فکری اساسی برای آنها کنیم.

** مجلس یازدهم و دولت دوازدهم به صورت عملی با گرانی‌ها مقابله کنند

وی گفت:‌ارائه تسهیلات به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و نظارت بر این بخش از سوی مجلس یازدهم می‌تواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد تا وضعیت تولید در کشور تغییر اساسی کند.

منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم گفت:‌ ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی کوچک و رفع موانع تولید و ایجاد بسترهای حمایتی از آنها از سوی مجلس یازدهم باید در اولویت بعدی قرار گیرد که می‌تواند ضمن افزایش اشتغال، تولید در کشور را ارتقاء دهد.

جوکار خاطرنشان کرد: حمایت از اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه نیز باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد به همین دلیل باید مجلس یازدهم و دولت دوازدهم به منظور مقابله با گرانی‌های کمرشکن به صورت عملی وارد گود و میدان شوند و اگر مجلس بتواند بر اقدامات حمایتی دولت در این بخش نظارت کند، می‌تواند در کوتاه‌مدت بخشی از دغدغه و نگرانی این قشر را کم کند.

** باید طرح ویژه 2 ساله برای معوقات بانکی اجرا شود

وی با بیان اینکه عمر دولت دوازدهم در دوران مجلس یازدهم کوتاه است ولی با این حال دغدغه‌ها و مشکلات مردم بسیار اساسی است و به همین دلیل باید در مدت زمان فعالیت مشترک بکوشند بخشی از موانع مردم را از پیش روی پای آنها بردارند.

منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم گفت:‌متأسفانه بخش مهمی از معوقات بانکی در بخش تولید به کار گرفته نشده است اما باید با اعمال نظارت مجلس یازدهم بر دولت دوازدهم این مشکل را هم برطرف کرد. ضمن اینکه باید بکوشیم به اشتغال در بخش روستایی هم توجه ویژه‌ای کنیم.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم می‌تواند با ارائه طرحی ویژه تلاش کند تا در دو سال آینده معوقات بانکی به سمت رونق محیط کسب و کار در دو سال آینده بازگردد تا اشتغال در این بخش وضعیت اساسی کند.

نظر شما