شناسهٔ خبر: 160379 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ریاست جمهوری

روحانی: اکثریت مردم به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کردند

روحانی رئیس‌جمهور گفت: اکثریت مردم به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کردند.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با بیان اینکه دستور این جلسه مساله مبارزه با کرونا و بخشی هم مربوط به بودجه سال ۹۹ و نامگذاری سال جدید با عنوان جهش تولید بود، گفت: اکثریت مردم به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت عمل کردند. گزارشات ما این است کسانی هم که به سفر رفتند در محل های سکونت جدید ماندند و قرنطینه را خودشان انجام داده اند و دید و بازدیدهای عید را در فضای غیرحضوری انجام دادند و سفرها را بسیاری از مردم لغو کردند.

وی ضمن تشکر از همه کسانی که خدمات به مردم را انجام می‌دهند، ادامه داد: فداکاری بالاتر برای آن عزیزانی است که در بیمارستان ها شب و روز در حال فعالیت هستند.

رئیس جمهور با سپاسگذاری از نیروهای مسلح، بسیج، سپاه، ارتش تصریح کرد: بازهم به مردم اطمینان می‌دهم همه مسئولین و ارکان نظام، اولین دغدغه‌ خاطرشان، سلامتی شما و فرزندان شما است و وضعیت ما نسبت به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی شرایط بهتری داریم و این در سایه تلاش و کوشش همگی است.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: از تولیدکنندگان و آنهایی که نیازمندی های مردم را اداره می کنند تشکر می کنم که در صحنه تامین نیازمندی های جامعه فداکاری می کنند.

روحانی بیان داشت: البته فداکاری بالاتر برای آنهایی هستند که در بیمارستان‌ها مشغول هستند. نیروی انتظامی و بسیج و همه آنهایی که در جاده ها به خاطر سلامت مردم از آنها می خواهند که با توجه به این که شرایط عادی نیست به سفر ادامه ندهند که شاید خوشایند نباشد، اما مردم بدانند که این کار ضروری و لازم است و به نفع جامعه است.

روحانی ضمن اشاره به اینکه اسلام به نظافت تاکید دارد و کشف الکل هم توسط ایرانیان و زکریای رازی صورت گرفته است، اظهار داشت: جهان مرهون فرهنگ اسلام و ایرانی در بسیاری از زمینه‌های بهداشتی و پزشکی است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما در این سال جدید باید همه توانمان را برای توسعه و پیشرفت کشور به کار بگیریم. مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر تولید تاکید کردند و دولت هم برای تولید رونق تلاش کرد،  اینکه در سال گذشته توانستیم ۷۵۰۰ واحد تولیدی را فعال کنیم به معنای این بود که در مسیر تولید حرکت کردیم.

نظر شما