شناسهٔ خبر: 160366 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظام بانکی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم به سرمایه‌گذاری در تولید اعتماد کنند

ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نظام بانکی و تشویق دولت به سرمایه‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که مردم هم اعتماد به سرمایه‌گذاری در تولید داشته باشند و هم امنیت برای تولید.

به گزارش «نماینده»،حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شعار سال ۹۹ توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شد، اظهار داشت: تاکید مجدد مقام معظم رهبری به تولید در سال ۹۹ حاکی از این است که کاری که باید در سال ۹۸ در جهت رونق تولید در کشور انجام می شد به سرانجام نرسیده و به قول ایشان تاکنون حدود ۱۰ درصد کار انجام شده و تا رسیدن به مسابقه تولید قابل قبول و مطلوب در کشور که بتواند کسب و کار را رونق دهد و تحرک اقتصادی لازم را در کشور پدید بیاورد و صادرات رونق دهد و اشتغال را افزایش دهد و رکورد را از بین ببرد فاصله قابل توجهی داریم.

وی افزود: بنابراین نیازمند این بود که در سال جدید هم معظم‌له که به عنوان شعار سال پافشاری کنند تا هم عقب ماندگی ما در تولید با یک جهش جبران شود و هم بتوانیم تولید را به یک نصاب مناسبی در رشد و اقتصادی کشور که در چشم انداز پیش بینی شده برسانیم.

ترقی با بیان اینکه الزامات جهش تولید را می توان در چند مورد خلاصه کرد، گفت: یکی برطرف کردن موانع تولید در کشور است که هنوز این موانع هم در بحث قوانین و هم در بحث اجرا وجود دارد و باید برطرف شوند.

وی افزود: نکته دوم تامین منابع مالی یا سرمایه تولید است و نظام بانکی و تشویق دولت به سرمایه‌گذاری باید به گونه‌ای شکل بگیرد که مردم هم اعتماد به سرمایه‌گذاری در تولید داشته باشند و هم در سرمایه‌گذاری برای تولید امنیت داشته باشند و بتوانند نقدینگی بسیار گسترده‌ای که در کشور وجود دارد را به سمت تولید سوق دهند.

ترقی با تاکید بر اینکه الزام سوم مربوط به فراهم کردن بازار مصرف تولید داخل می‌شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به نیاز داخل بعلاوه نیاز کشورهای منطقه و همسایه خودمان تاکید کردند؛ بنابراین ما باید در زمینه تسهیلات صادرات داخلی به کشورهای منطقه برنامه‌ریزی لازم را در دولت داشته باشیم تا به موازات رشد تولید و جهش در آن، زمینه مصرف تولیدات هم در داخل و هم خارج کشور به نحو مطلوبی فراهم شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه جهش در تولید تا با واردات کالای قاچاق مقابله نکنیم به طور طبیعی به نحو مطلوبی شکل نخواهد گرفت، تصریح کرد: تا در زمینه استفاده از کالای داخلی به طور قاطع تصمیم گیری جدی صورت نگیرد، باز هم گرایش به سمت کالاهای خارجی افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین باید به موازات بالا رفتن کیفیت تولید داخلی در کشور، مصرف تولید داخلی مورد تاکید دستگاه‌های دولتی و مردم قرار گیرد تا شاهد یک جهش در تولید کشور باشیم.

نظر شما