شناسهٔ خبر: 160365 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزادیخواه: پیوند صنعت و دانشگاه جهش تولید را رقم می‌زند

آزادی خواه عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است اگر ارتباط میان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و صنعت تقویت شود، می‌توان مانع از هدررفت بسیاری از ظرفیت‌ها شد و چرخ صنایع را در مسیر جهش تولید به حرکت درآورد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به شعار سال «جهش تولید» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد، گفت: سال گذشته تحت عنوان رونق تولید نام گرفت که یک اصل بود و واحدهای تولیدی باید رونق می گرفتند از این رو آنهایی که به تعطیلی کشیده شده بودند مجددا راه اندازی شده و آنهایی که نیمه فعال بودند تمام ظرفیت خود را به کار گرفتند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امسال باید به سمت جهش تولید رفت به این معنا که از حداقل زمان حداکثر استفاده را کرد تا با دقت بالا به سمت تولید کالاهای مورد نیاز برویم، عنوان کرد: در این مسیر نباید منتظر مقدمات مرسوم بود چنانچه اگر قرار است برای صدور مجوز یک واحد تولیدی، 15 دستگاه امضا بدهند نباید این موضوع زمان زیادی ببرد بلکه باید یک روزه انجام شود.

وی افزود: از طرفی اگر قرار است بانک های عامل تسهیلاتی به واحدهای تولیدی بدهند نباید آنها را معطل کنند بلکه باید اعطای این تسهیلات یک روزه انجام گیرد تا بتوانیم به جهش تولید یعنی تولید با شتاب و قدرت برسیم که در این مسیر مجلس شورای اسلامی می تواند نواقص را با قانونگذاری یا اصلاح قوانین موجود برطرف کند.

آزادیخواه در ادامه با بیان اینکه جهش تولید نیاز به فرهنگ سازی دارد، ابراز داشت: رسانه ها باید اهمیت حمایت از تولید داخلی را برای سه گروه تولیدکنندگان، تسهیل کنندگان که دولتمردان هستند و مصرف کنندگان تبیین کنند و در گام بعدی باید نتایج جهش تولید اعلام شود یعنی اگر واحد تولیدی توانست به جهش تولید دست پیدا کرده و اشتغال نیز ایجاد کند، مردم از طریق رسانه در جریان این توفیق قرار بگیرند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان ارتباط دانشگاه با صنعت برای جهش تولید را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: برای ایجاد جهش در تولید باید روند را به سمت علمی شدن سوق دهیم که در این مسیر دانشگاه ها و پژوهشگاه ها می توانند به صنایع، معادن و حوزه کشاورزی کمک کنند تا ظرفیت ها به دلیل عدم آگاهی تولیدکنندگان از بین نرود./

نظر شما