شناسهٔ خبر: 160349 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سروری در گفت وگو با نماینده:

دولت بپذیرد با نگاه اقتصاد لیبرال نمی‌تواند کشور را اداره کند/ تقنین و نظارت مدبرانه اولویت مجلس یازدهم برای تحقق «جهش تولید» شود

سروری مجموعه اقداماتی که رهبر انقلاب در نامگذاری های سالیان مختلف انجام می دهند مثل یک پازل است که قطعات آن تصویری را در کنار یکدیگر تشکیل می دهند.

اختصاصی */ پرویز سروری نماینده ادوار مجلس و دبیر ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «نماینده» با توجه به اهمیت نامگذاری شعار سال با عنوان«جهش تولید» توسط رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: مجموعه اقداماتی که رهبر انقلاب در نامگذاری های سالیان مختلف انجام می دهند مثل یک پازل است که قطعات آن تصویری را در کنار یکدیگر تشکیل می دهند.
وی بر همین اساس تصریح کرد: یکی از قطعات مهمی که تصویر اقتصاد مقاومتی را ساماندهی میکند همین جهش تولید است؛ که مؤلفه اصلی آن استفاده از تشکل های دانش بنیان است تا بتوانند با خلاقیت و ابتکار یک مسافت طولانی را در فاصله کمتری طی کنند.سروری در ادامه وضعیت اقتصاد کشور را بسیار خاص عنوان کرد و گفت: تحریم های نظام سلطه در کنار بی تدبیری و کم توجهی برخی از مسئولان و همچنین موضوع کرونا آسیب های جدی به ویژه برای اقتصاد خرد ایجاد کرده و باعث ضعیف تر شدن آنها شده است.
این نماینده ادوار مجلس همچنین گریزی به صادرات و واردات زد که وضعیت مناسبی ندارد و در همین زمینه خاطرنشان کرد: شرایط کرونا موجب می شود واردات و صادرات از حالت طبیعی خود خارج شود.
سروری با بیان اینکه موارد ذکر شده باعث می شود ضربات سختی بر اقتصاد کشور پدید آید، اظهارداشت: بعد از شکست کرونا باید وارد فاز جدیدی از مدیریت در کشور شویم به ویژه در مدیریت اقتصادی حتما باید یک سازوکار جدید، انقلابی، جهادی و با یک جهش بسیار مناسب بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.
وی بر همین اساس تأکید کرد: باید مؤلفه اصلی جهش که استفاده از نیروهای انقلابی، جهادی، خوش فکر و با برنامه که بیشتر تشکل های دانش بنیان هستند در نظر بگیریم و با تقویت آنها زمینه های جهش تولید را فراهم کنیم.سروری در ادامه به نقش دستگاه ها در زمینه تحقق شعار سال اشاره و اضافه کرد: به طور طبیعی همه دستگاه ها نقش اساسی در این زمینه ایفا می کنند اما مهمترین نقش را باید دستگاه اجرایی و دولت ایفا کند  و دستگاه های دیگر مثل دستگاه قضایی و مجلس نیز نقش مؤثر و و مفیدی را می‌توانند در این خصوص ایفا کنند. 
نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه دستگاه قضایی می‌تواند قاطعانه با زمینه های رانت و ویژه خواری و عناصر مزمن خطرناکی که در اقتصاد به دنبال بلوکه کردن ظرفیت های اقتصادی  به نفع خودشان و سودجویی غیرقانونی هستند، برخورد کرده و جلوی آنها را بگیرد.
وی همچنین تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با تفنین و نظارت مدبرانه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد که امیدواریم مجلس جدید این کار مهم را بتواند انجام دهد.
سروری یادآور شد: دولت هم باید با پذیرش اینکه نمی تواند با نگاه اقتصاد لیبرال کشور را اداره کند به سمت اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های داخلی به ویژه مجموعه های دانش بنیان رو بیاورد تا بتوانند در صف مقدم این کار بزرگ قرار بگیرند و آن را به نتیجه برسانند.

نظر شما