شناسهٔ خبر: 160325 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نگاه گردانندگان بیمه، تجاری است نه خدماتی

ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: نگاه گردانندگان بیمه به این صنعت، نگاهی تجاری است، نه خدماتی که با هدف اصلی بیمه که همان خدمت به مردم است مغایرت دارد.

به گزارش «نماینده»، الهیار ملک‌شاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث به دنبال افزایش ۲۵ درصدی نرخ دیه گفت:‌ پارامترهای مختلفی در تعیین نرخ بیمه تأثیر دارد و این گونه نیست که دیه تنها عامل مؤثر در این قضیه باشد.

وی افزود: به عنوان یکی از پارامترها وضعیت راه‌ها است که در حال حاضر وضعیت راه‌های اصلی ما شرایط بسیار مساعدتری نسبت به سال قبل دارند و اکثر آنها ۴‌ بانده شده‌اند که مثبت این پارامتر طبیعتا منجر به حتی کاهش حق بیمه می‌شود چرا که در این شرایط امکان تصادفات پایین می‌آید.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: عامل بعدی کاهش سرعت و افزایش فرهنگ عمومی در رعایت سرعت در جاده‌ها است که تصادفات را کاهش می‌دهد و همین مسأله موجب کاهش پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه می‌شود.

ملک‌شاهی خاطرنشان کرد: علاوه بر این افزایش تعداد خودروها و متعاقب آن افزایش تعداد کسانی که باید حق بیمه پرداخت کنند درآمد بیمه‌ها را افزایش می‌دهد و همین مسأله موجب درآمد بیشتر آنها خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه نگاه گردانندگان بیمه به این صنعت یک نگاه تجاری است نه خدماتی و این با هدف اصلی صنعت بیمه که خدمت به مردم است مغایرت دارد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر افزایش بیش از حد حق بیمه شخص ثالث باعث می‌شود تا کسانی که توان مالی بالایی ندارند جریمه نداشتن بیمه را به پرداخت هزینه آن ترجیح دهند و این مسأله خطرات و هزینه‌های سنگین‌تری را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما