شناسهٔ خبر: 160318 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«جهش تولید» جز با هم‌دلی ارکان حکومت و مردم میسر نمی‌شود

میرسلیم/2 منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس تاکید کرد تحقق شعار «جهش تولید» الزاماتی دارد که جز با همفکری و همدلی ارکان حکومت و مردم میسر نمی‌شود.

به گزارش «نماینده»،سیدمصطفی میرسلیم منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شعار «جهش تولید» که از سوی رهبر انقلاب برای سال1399 اعلام شد، اظهار داشت: کشور ما دربرگیرندۀ امکانات مادی فراوانی به طور متوسط 4 برابر سایر کشورها است و خوشبختانه نیروی جوان متعهد و مستعد و تحصیل‌کرده و علاقه‌مند به اشتغال مولد وجود دارد.

اولین مانع عدم رونق تولید، باور نداشتن برخی از مسئولان است 

وی با تاکید بر اینکه مقدمات لازم برای فعالیت‌های تولیدی فراهم است و اگر بخواهیم جهش ایجاد کنیم و از وضع رکود کنونی خارج شویم و به رونق دست یابیم باید موانع را برداریم، گفت: اولین مانع عدم باور برخی از مسئولان است که راه نجات را فقط در سر تعظیم فرود آوردن به بیگانگان و جلب رضایت زورمداران عالم می دانند و گویی اصلا اعتقادی به نتیجۀ سعی و کوشش خودمان و نویدهای الهی ندارند؛ مشکل آنها اعتقادی است و وجود آنها در هر سمتی که باشند مزاحم تحقق تولید و خودکفایی است چه رسد به جهش در تولید.

نظام بانکی کشور 350 هزار میلیارد تومان سپرده‌های مردم را در مسیر دلالی‌های کاذب صرف می‌کند

میرسلیم با اشاره به موانع تحقق تولید افزود: دومین مانع مشکلات متعدد و مزمن، فضای کسب و کار و دیوان‌سالاری خفقان آور است. سومین مانع رسوخ زد و بند و رفیق‌بازی در ارکان مختلف کشور است که مانع تأثیرگذاری شایستگان کارآفرین در سطوح مدیریتی کشور می‌شود؛ چهارمین مانع، عقب ماندگی و بلاتکلیفی نظام بانکی کشور است که نزدیک 350 هزار میلیارد تومان سپرده های مردم را در مسیر دلالی های کاذب و فاسد صرف می کند به جای آن که در خدمت اشتغال مولد قراردهند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: پنجمین مانع وجود برخی حلقه‌های مفقود در زنجیرۀ تولید است که رفع آن مستلزم برنامه ریزی و جامع نگری است. ششمین مانع عدم توازن امکانات و قابلیت‌ها در نقاط مختلف کشور است که به اجرای سیاست‌های آمایش سرزمین نیاز دارد.

بیگانه بودن مراکز دانشگاهی از نیازهای تولیدی صنعت، کشاورزی و خدمات 

وی افزود: هفتمین مانع عدم تعمیم فرآیندهای دانش بنیان در کانونهای تولید و بیگانه بودن مراکز دانشگاهی ما از نیازهای تولیدی در بخشهای مختلف صنعت و کشاورزی و خدمات است. هشتمین مانع تحریم‌های ظالمانۀ آمریکا است که برای دور زدن آنها باید از ابتکارهای خاص استفاده کرد البته با مباشرت افراد کاردان و میهن دوست.

جهش تولید با رفاه‌طلبی و بدون جرأت و شهامت حاصل نمی‌شود

میرسلیم با تاکید بر اینکه تحقق شعار «جهش تولید» الزاماتی دارد که جز با همفکری و همدلی ارکان حکومت و مردم میسر نمی شود، تصریح کرد: البته بخش خصوصی باید تقویت شود تا خطر پذیر شود؛ در این میدان با رفاه‌طلبی و بدون جرأت و شهامت در خطر پذیری پیشرفتی حاصل نمی‌شود. اغلب بنگاه‌های ما در بخش خصوصی چشمشان به راههایی است که به ویژه‌خواری منتهی می‌شود و این روند قطعا باید اصلاح شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه در دولت یعنی در تمام دستگاههای اجرائی دولتی و نیز عمومی غیردولتی اعتقاد به عملیاتی شدن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، که راه نجات کشور از بن بست اقتصادی کنونی است، باید نهادینه شود، خاطرنشان کرد: پس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چاره‌ای جز خروج از رخوت ندارد. دانشگاه‌های ما باید قطعا در فرآیند تولید دانش که در حال حاضر بیشتر  به تألیف مقاله برای انتشار در مجلات معتبر خارجی منحصر شده تجدیدنظر کنند! این نوع تولید دانش گره‌های تولید و راه‌های جهش را نمی‌تواند بازکند.

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس افزود: مجلس برای تنقیح قوانین و رفع کمبودهای قانونی درمورد کارآفرینی و تسهیل کسب و کار باید به صورت جدی و بدون فوت وقت وارد عمل شود و بعلاوه بر فعالیتهایی که در دستگاههای اجرائی به لحاظ اجرای قوانین و مراعات مقررات و خروج از دیوانسالاری باید انجام گیرد، مشفقانه و قاطعانه نظارت کند. البته این اقدام اخیر را نمی توان از مجلس فرتوت دهم توقع داشت و باید منتظر استقرار منتخبان دورۀ یازدهم شد.

نظر شما